Hyppää sisältöön
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

Det riksomfattande företagarpriset är en historisk hyllning

Det riksomfattande företagarpriset är ett erkännande för föredömligt företagande. Priset är en hyllning till företagaren, företagets verksamhet och personal och till hela företagarkåren. Priset har sedan 1968 redan tilldelats hundratals finländska företag.

Från början ville man med priset lyfta fram företagarnas betydelse för det finländska näringslivet. Gemensamt för de prisbelönta företagen har alltid varit att de är ekonomiskt lönsamma, har en livskraftig historia och att de är tydligt företagardrivna. I belöningsgrunderna fäster man dessutom uppmärksamhet vid företagets specialdrag, som att företaget är en föregångare inom sin bransch, har en originell idé eller vid generationsväxling.

Ökad kännedom och motivation

Över 200 finländska företag har redan tilldelats det riksomfattande företagarpriset. Hälften av företagen anser att priset gynnade företagets framgång. Enligt de belönade ökade priset
företagarens och personalens motivation samt kännedom om företaget bland kunder och intressenter.

Framgång och originella idéer värdesätts

Det riksomfattande företagarpriset delas ut av en jury som består av representanter för Företagarna i Finland, Förbundet för Finländskt Arbete, stiftelsen Yksityisyrittäjäin Säätiö och Fennia.

Juryn inleder sitt arbete på våren. Kandidater för priset samlas genom en öppen sökning på nätet och direkt bland Företagarna i Finlands medlemsorganisationer. I början av hösten väljer juryn enligt följande kriterier ut 1–6 kandidater som belönas: originell produktidé eller
tjänst, affärsrörelsens utveckling och tillväxt, förmåga att utveckla produktion och/eller personaladministration och företagets utveckling på den internationella marknaden.

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor