Gå till innehållet
Människor pratar.

Vi finns till för företagande och liv

Fennia har starka rötter och lång erfarenhet av försäkringsverksamhet. Vi har förändrat oss och anpassat oss många gånger under vår 140-åriga historia.

Kund- och personalupplevelsen i centrum

Vi utvecklar framtidens Fennia med kund- och personalupplevelsen i centrum. Vi är ett sakkunnigt, pålitligt och solitt inhemskt försäkringsbolag. Vårt mål är att bedriva kundorienterad och lönsam verksamhet på ett hållbart sätt tillsammans med våra kunder och partner och samtidigt växa. Vi erbjuder dem kontinuerligt bättre kompetens och lösningar inom riskhantering och försäkring.

Vi är ett bolag som ägs av våra kunder

Våra kunder är våra ägare, och vi använder vårt resultat till deras fördel. Grunden för vår kundorienterade verksamhet är vår djupa förståelse för ägarkunderna samt produkter och tjänster som motsvarar deras behov. Vår kundupplevelse utvecklas utifrån smidighet, sakkunskap och empati i alla skeden av kundrelationen. Vi vill att våra kunder ska vara stolta över sitt ägarskap och rekommendera oss.

Personalupplevelsen är en förutsättning för framgång

En utmärkt personalupplevelse är en förutsättning för vår framgång. Tillsammans bygger vi ett ansvarsfullt Fennia med stor dragningskraft – en arbetsgemenskap där alla kan påverka, må bra och växa tillsammans.

Vision och mission

Vår vision är ett ansvarsfullt Fennia med stor dragningskraft. Vi finns till för företagande och liv.

Våra värderingar

Våra fyra värderingar är hygglig, ansvarsfullt modig, framåtsträvande och tillsammans. Värderingarna styr hur vi arbetar med varandra