Mot den bästa kundupplevelsen i branschen
Vi på Fennia vill att våra kunder upplever att vår service är så bra att de vill stanna hos oss och rekommendera oss. Den strategi vi valt leder oss dit.

Vår vision
Vår vision är att ge våra kunder den bästa kundupplevelsen i branschen. Vi vill vara en möjliggörare för våra kunder och uppmuntra var och en att designa sitt liv ur sin utgångspunkt. Försäkring betyder att man gör sig redo för alla framtida möjligheter.
Vår strategi
Programmet Framtidens Fennia, som startade i slutet av 2019, konkretiserar vår strategi som praktiska målsättningar. Programmet gör strategin till en del av vår dagliga verksamhet och styr arbetet på Fennia. Under strategiperioden koncentrerar sig Fennia på att genom nya digitala lösningar skapa allt bättre tjänster för kunder och att sträva efter att i förändringen vara ett försäkringsbolag som är lätt att förstå och som i framtiden erbjuder de mest förutseende och omsorgstagande kundrelationerna och kundupplevelserna.
Våra värderingar
Vårt dagliga arbete styrs av följande fyra hörnstenar:
Kunden är alltid nummer ett.
Vår yrkeskompetens är bäst.
Jag inspireras och inspirerar. Jag utvecklas och utvecklar.
Vi gör resultat ansvarsfullt.