Börja använda Mitt Fennia för privatkunder
Nättjänsten Mitt Fennia har förnyats
Mitt Fennia för privatkunder är nu ännu tydligare och enklare att använda.
Du kan till exempel se om din faktura snart förfaller eller redan är betald, och du kan också hantera samtycken till kommunikation och marknadsföring direkt i dina kunduppgifter.
Vi fortsätter att utveckla vår nättjänst och kommer även i fortsättningen att lägga till nya användbara funktioner.
Om du har skickat meddelanden före 8.12.2024 hittar du dem och vårt svar i Mitt Fennia längst ner i avsnittet Meddelanden under Gå till meddelandehistoriken.
Du kan logga in på nättjänsten Mitt Fennia tryggt med personliga nätbankskoder eller mobil-id. Du kan logga in på tjänsten även om du ännu inte är kund hos Fennia. Vare sig du är ny eller tidigare kund hos oss kan du uträtta dina försäkringsärenden snabbt via chatten på Mitt Fennia.
Logga in på Mitt Fennia
- Välj Logga in på Mitt Fennia på ingångssidan och sedan Fennia eller Fennia Liv under Privatkunder.
- För inloggning välj antingen nätbank eller mobil-id.
- Godkänn användarvillkoren för Mitt Fennia .
Logga alltid in på Mitt Fennia via länkarna på fennia.fi. Skapa inget bokmärke för inloggningssidan (login.fennia.fi) i din webbläsare, eftersom det stör de uppgifter som förmedlas i samband med inloggningen och kan orsaka fel i tjänstens funktion.
För att garantera datasäkerheten rekommenderar vi att du uppdaterar datorns operativsystem och webbläsaren regelbundet.
Om du inte kan logga in på Mitt Fennia eller inte hittar det du söker, kontakta användarstödet.
Logga in på Mitt Fennia Logga in på Fennia Livs Mitt FenniaPå Mitt Fennia uträttar du försäkringsärenden dygnet runt
- kontrollera dina försäkringar
- se försäkringsbrev och räkningar
- göra en skadeanmälan
- skicka meddelanden tryggt och säkert
- meddela ändringar i kunduppgifter
- begära en offert för komplettering av försäkringsskyddet
- se anmälningar och meddelanden som du skickat
- beställa Green Card.
På Mitt Fennia för privatkunder kan du också söka ersättning från en frivillig olycksfalls- eller sjukförsäkring som företaget tecknat.
Du hittar före 8.12. meddelandena du skickade och våra svar från Meddelandearkivet i Mitt Fennia längst ner på sidan.
Dessutom kan du vad gäller Fennia Livs pensions-, spar- och placeringsförsäkringar
- ändra försäkringarnas placeringsobjekt
- betala tilläggspremier.
Ge fullmakt till en annan person att uträtta dina försäkringsärenden på Mitt Fennia
Du kan om du vill ge en annan person rätt att uträtta dina försäkrings- och skadeärenden genom att skicka en fullmakt via Mitt Fennia.
Du hittar blanketten under Meddelanden > Skicka nyttt meddelande > Annat ämne > Fullmakt.
Fullmakten träder i kraft direkt när blanketten skickas.
Fullmaktstagaren kan uträtta ärenden på nättjänsten enligt fullmakten, t.ex. göra skadeanmälningar och skicka meddelanden. Fullmaktstagaren ser dock inte dina försäkringsdokument på nättjänsten.
Våra kundrådgivare hjälper dig på Mitt Fennias chatt
På Mitt Fennia för privatkunder kan du kontakta vår kundtjänst även via en chatt. Du hittar chatten i det nedre högra hörnet på sidan när en kundrådgivare är ledig.
“Mitt ärende avgjordes snabbt och grundligt. Dessutom blev jag informerad om andra frågor på eget initiativ. Utmärkt service och allt har skötts på ett mycket bra sätt på Fennia.”
Som inloggad kund kan du uträtta dina personliga försäkringsärenden i stor omfattning och genast få svar på dina frågor.
- fråga om fakturering
- göra adressändring
- göra ändringar i försäkringsskyddets innehåll
- säga upp vissa försäkringar
- teckna nya försäkringar
- få råd i andra försäkringsrelaterade frågor.
Chattsamtalen styrs alltid till våra experter på kundtjänsten, så du pratar alltid med en människa. Skade- och ersättningsärenden kan för tillfället inte skötas i chatten.