Under webbmötet kan du tillsammans med vår kundrådgivare gå igenom ditt försäkringspaket mera detaljerat än under ett telefonsamtal och du kan uppdatera ditt nuvarande försäkringsskydd efter dina behov.
På webbmöten betjänar vi såväl våra privatkunder som våra företagskunder. Om du är företagskund hos oss och har en utsedd kontaktperson ska du kontakta hen direkt för att boka ett möte.
Observera att vi inte uträttar skade- och ersättningsärenden vid webbmöten och möten på kontoret. Mer information och anvisningar för skadesituationer finns på vår webbplats.
Kontorsmöte
Du är också välkommen till vårt kontor, men boka först en tid i vår möteskalender. Med tidsbokningen säkerställer vi att våra experter kan ge dig personlig service.
Observera att vi inte uträttar skade- och ersättningsärenden vid webbmöten och möten på kontoret. Mer information och anvisningar för skadesituationer finns på vår webbplats.
Välj om du vill uträtta ärenden som privatkund eller företagskund i kategorimenyn. Välj servicespråk i menyn när du bokar webbmöte.
2
Välj vad ditt ärende gäller i tjänstmenyn.
3
Välj det kontor du önskar boka tid på i kontorsmenyn.
4
Se på lediga tider genom att klicka på knappen lediga tider. Välj den tid som passar dig bäst i kalendern som öppnas, fyll i dina kunduppgifter och bekräfta bokningen .
I kunduppgifterna frågar vi efter din personbeteckning eller ditt företags FO-nummer för att kunna ta fram dina försäkringsuppgifter före mötet. Vi kontrollerar också alltid nya privatkunders kredituppgifter innan vi ger en ny försäkringsoffert. Vad gäller företag så kontrollerar vi att den person som kommer till mötet har fullmakt att uträtta företagets försäkringsärenden. Om du är företagskund och har en egen kontaktperson på Fennia, kontakta direkt din kontaktperson.
Om du inte kan komma på mötet, kan du avboka det med bokningsnyckeln som du hittar i bekräftelsemeddelandet som vi skickade per e-post. Mata in bokningsnyckeln i fältet Ändra eller avboka en bokning på tidsbokningstjänsten.
Du kan även avboka genom att ringa vår kundtjänst.
Notera att vi har rätt att vid behov avboka mötet. Då erbjuder vi t.ex. telefontid eller webbmöte istället. I dessa undantagsfall kontaktar vi dig dock alltid före den bokade mötestiden.
Mer information
Om du har problem att boka tid eller avboka, ring vår kundtjänst mån–fre kl. 9–16.30.