Digital tillgänglighet
Lagen om tillhandahållande av digitala tjänster trädde i kraft den 1 april 2019. Genom lagen genomförs EU:s tillgänglighetsdirektiv. Regleringen ska främja tillhandahållande av högklassiga och säkra digitala tjänster och ge specialgrupper i samhället, som personer med syn- eller hörselskador, läs- eller koncentrationssvårigheter och äldre personer, bättre förutsättningar att själv använda tjänster. Det att tillgänglighet beaktas främjar likvärdighet och ger till exempel personer med funktionsnedsättning bättre möjligheter att använda digitala tjänster.
Vi har inlett tillgänglighetsarbetet och kommer att se till att kundinriktning, enkel användning och datasäkerhet beaktas i Fennias nättjänster. Vi vill erbjuda våra kunder likvärdiga möjligheter att uträtta ärenden i våra elektroniska servicekanaler.
Feedback på tillgänglighet
Du kan lämna feedback på våra nättjänsters tillgänglighet. Ange på feedbackblanketten
att din feedback gäller nättjänsters tillgänglighet.
Beställ icke-tillgängligt material i tillgänglig form
Du kan använda den här elektroniska blanketten för att beställa
material som inte finns i tillgänglig form på vår webbplats Du får ett svar
senast inom den lagstadgade tiden på två veckor.
Tillgänglighetsutlåtanden
Tillgänglighetsutlåtanden för Fennia Livs nättjänster publiceras senast den 31 december 2020.
Tillgänglighetsutlåtandena för mäklarportalen och företagsportalen har
publicerats i respektive tjänster.
Tillgänglighetsutlåtande för fennia.fi, uppdaterat 17.5.2024
Tillgänglighetsutlåtande för elektronisk underskrift, uppdaterat 25.3.2022
Tillgänglighetsutlåtande för Mitt Fennia för privatkunder, publicerat 23.10.2023
Tillgänglighetsutlåtande för mobilt reseförsäkringskort, publicerat 22.9.2020
Tillgänglighetsutlåtande för Mitt Fennia för företagskunder, uppdaterat 2.5.2022
Tillgänglighetsutlåtande för webbutik, uppdaterat 23.10.2023
Tillgänglighetsutlåtande för Fennia Livs webbutik, publicerat 18.12.2020
Tillgänglighetsutlåtande för Fennia Livs Mitt Fennia, publicerat 18.12.2020
Tillgänglighetsutlåtande för Fennia Livs elektroniska hälsodeklaration, publicerat 18.12.2020
Tillgänglighetsutlåtande för chattjänsten, uppdaterat 5.10.2021
Tillgänglighetsutlåtande för Fennias sociala medier, publicerat 12.9.2022
Tillgänglighetsutlåtande för Whistleblowing-kanalen, uppdaterat 15.2.2023