Saavutettavuus
Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta tuli voimaan 1.4.2019. Lailla toimeenpantiin EU:n saavutettavuusdirektiivi. Sääntelyn tavoitteena on edistää digitaalisten palvelujen laadukasta ja tietoturvallista tarjoamista sekä parantaa yhteiskunnan erityisryhmien, kuten näkö- ja kuulovammaisten, luki- tai keskittymisvaikeuksista kärsivien ja iäkkäiden ihmisten edellytyksiä selvitä omatoimisesti palvelujen käytöstä. Saavutettavuuden huomiointi edistää yhdenvertaisuutta ja parantaa esimerkiksi vammaisten henkilöiden mahdollisuuksia käyttää digitaalisia palveluja.
Saavutettavuustyö Fennialla on aloitettu ja tulemme varmistamaan, että verkkopalvelumme on toteutettu asiakaslähtöisesti, helppokäyttöisesti ja tietoturvallisesti. Haluamme tarjota asiakkaillemme yhdenmukaiset mahdollisuudet asioida sähköisissä palvelukanavissamme.
Anna palautetta Fennian verkkopalveluiden saavutettavuudesta (digipalvelulakiin liittyen)
Voit antaa palautetta Fennian verkkopalveluiden saavutettavuudesta sähköisellä lomakkeella. Huom! Tällä lomakkeella voi antaa palautetta vain digipalvelulakiin liittyen. Palautteeseen vastataan viimeistään kahden viikon lakisääteisessä määräajassa.
Tilaa ei-saavutettava materiaali digipalvelulain vaatimassa saavutettavassa muodossa
Voit tilata tarvitsemasi ei-saavutettavan verkkomateriaalin saavutettavassa muodossa sähköisellä lomakkeella. Huom! Tällä lomakkeella voi tilata vain digipalvelulakiin liittyviä saavutettavia materiaaleja. Tilaukseesi vastataan viimeistään kahden viikon lakisääteisessä määräajassa.
Saavutettavuusselosteet
Fennia.fi:n saavutettavuusseloste, päivitetty 17.5.2024
Sähköisen allekirjoituksen saavutettavuusseloste, päivitetty 25.3.2022
Henkilöasiakkaiden Oma Fennian saavutettavuusseloste, päivitetty 9.12.2024
Yritysasiakkaiden Oma Fennian saavutettavuusseloste, päivitetty 2.5.2022
Verkkokaupan saavutettavuusseloste, päivitetty 23.10.2023
Mobiilimatkavakuutuskortin saavutettavuusseloste, julkaistu 22.9.2020
Avoimen verkon vahinkolomakkeiden saavutettavuusseloste, julkaistu 13.11.2020
Chatin saavutettavuusseloste, päivitetty 5.10.2021
Fennian sosiaalisen median saavutettavuusseloste, julkaistu 12.9.2022
Henki-Fennian Oma Fennian saavutettavuusseloste, päivitetty 27.2.2023
Henki-Fennian sähköisen terveysselvityksen saavutettavuusseloste, päivitetty 13.6.2023
Henki-Fennian verkkokaupan saavutettavuusseloste, päivitetty 13.6.2023
Whistleblowing-kanavan saavutettavuusseloste, päivitetty 15.2.2023
Meklariportaalin, yritysportaalin ja verkkotapaamisen ajanvarauksen (Vihta) saavutettavuusselosteet on julkaistu kyseisten palveluiden sisällä.