Hyppää sisältöön
Henkilöasiakkaat Yritysasiakkaat
På svenska

Kirjaudu

  • Etusivu
  • Tietosuoja ja käyttöehdot
  • Saavutettavuus

Saavutettavuus

Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta tuli voimaan 1.4.2019. Lailla toimeenpantiin EU:n saavutettavuusdirektiivi. Sääntelyn tavoitteena on edistää digitaalisten palvelujen laadukasta ja tietoturvallista tarjoamista sekä parantaa yhteiskunnan erityisryhmien, kuten näkö- ja kuulovammaisten, luki- tai keskittymisvaikeuksista kärsivien ja iäkkäiden ihmisten edellytyksiä selvitä omatoimisesti palvelujen käytöstä. Saavutettavuuden huomiointi edistää yhdenvertaisuutta ja parantaa esimerkiksi vammaisten henkilöiden mahdollisuuksia käyttää digitaalisia palveluja.

Saavutettavuustyö Fennialla on aloitettu ja tulemme varmistamaan, että verkkopalvelumme on toteutettu asiakaslähtöisesti, helppokäyttöisesti ja tietoturvallisesti. Haluamme tarjota asiakkaillemme yhdenmukaiset mahdollisuudet asioida sähköisissä palvelukanavissamme.

Anna palautetta Fennian verkkopalveluiden saavutettavuudesta (digipalvelulakiin liittyen)

Voit antaa palautetta Fennian verkkopalveluiden saavutettavuudesta sähköisellä lomakkeella . Huom! Tällä lomakkeella voi antaa palautetta vain digipalvelulakiin liittyen. Palautteeseen vastataan viimeistään kahden viikon lakisääteisessä määräajassa.

Tilaa ei-saavutettava materiaali digipalvelulain vaatimassa saavutettavassa muodossa

Voit tilata tarvitsemasi ei-saavutettavan verkkomateriaalin saavutettavassa muodossa sähköisellä lomakkeella . Huom! Tällä lomakkeella voi tilata vain digipalvelulakiin liittyviä saavutettavia materiaaleja. Tilaukseesi vastataan viimeistään kahden viikon lakisääteisessä määräajassa.

Saavutettavuusselosteet

Fennia.fi:n saavutettavuusseloste, päivitetty 1.6.2021

Sähköisen allekirjoituksen saavutettavuusseloste, julkaistu 18.9.2020

Kotitalousasiakkaiden Oma Fennian saavutettavuusseloste, julkaistu 22.9.2020

Yritysasiakkaiden Oma Fennian saavutettavuusseloste, julkaistu 22.9.2020

Verkkokaupan saavutettavuusseloste, julkaistu 22.9.2020

Mobiilimatkavakuutuskortin saavutettavuusseloste, julkaistu 22.9.2020

Avoimen verkon vahinkolomakkeiden saavutettavuusseloste, julkaistu 13.11.2020

Chatin saavutettavuusseloste, päivitetty 5.10.2021

Henki-Fennian Oma Fennian saavutettavuusseloste, julkaistu 18.12.2020

Henki-Fennian sähköisen terveysselvityksen saavutettavuusseloste, julkaistu 18.12.2020

Henki-Fennian verkkokaupan saavutettavuusseloste, julkaistu 18.12.2020

Sinun vakuutusasiasi, asiakkaan vakuutustarpeen selvittäminen -lomakkeen saavutettavuusseloste, julkaistu 2.7.2021

Meklariportaalin, yritysportaalin ja verkkotapaamisen ajanvarauksen (Vihta) saavutettavuusselosteet on julkaistu kyseisten palveluiden sisällä.

Vakuutukset ja palvelut Vahingot Asiakaspalvelu Usein kysyttyä Ajankohtaista Medialle Yritysasiakkaat Tietoa Fennia-konsernista Avoimet työpaikat Briefly in English
© Fennia-konserni
00017 Fennia, Helsinki
Tietosuoja ja käyttöehdot Saavutettavuus Puheluiden hinnat ja yksityisyyden suoja