Hyppää sisältöön
Etsi sisällöstä
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
På svenska

Kirjaudu

  • Etusivu
  • Tietosuoja ja käyttöehdot
  • Saavutettavuus

Saavutettavuus

Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta tuli voimaan 1.4.2019. Lailla toimeenpantiin EU:n saavutettavuusdirektiivi. Sääntelyn tavoitteena on edistää digitaalisten palvelujen laadukasta ja tietoturvallista tarjoamista sekä parantaa yhteiskunnan erityisryhmien, kuten näkö- ja kuulovammaisten, luki- tai keskittymisvaikeuksista kärsivien ja iäkkäiden ihmisten edellytyksiä selvitä omatoimisesti palvelujen käytöstä. Saavutettavuuden huomiointi edistää yhdenvertaisuutta ja parantaa esimerkiksi vammaisten henkilöiden mahdollisuuksia käyttää digitaalisia palveluja.

Saavutettavuustyö Fennialla on aloitettu ja tulemme varmistamaan, että verkkopalvelumme on toteutettu asiakaslähtöisesti, helppokäyttöisesti ja tietoturvallisesti. Haluamme tarjota asiakkaillemme yhdenmukaiset mahdollisuudet asioida sähköisissä palvelukanavissamme.

Anna palautetta Fennian verkkopalveluiden saavutettavuudesta (digipalvelulakiin liittyen)

Voit antaa palautetta Fennian verkkopalveluiden saavutettavuudesta sähköisellä lomakkeella. Huom! Tällä lomakkeella voi antaa palautetta vain digipalvelulakiin liittyen. Palautteeseen vastataan viimeistään kahden viikon lakisääteisessä määräajassa.

Tilaa ei-saavutettava materiaali digipalvelulain vaatimassa saavutettavassa muodossa

Voit tilata tarvitsemasi ei-saavutettavan verkkomateriaalin saavutettavassa muodossa sähköisellä lomakkeella. Huom! Tällä lomakkeella voi tilata vain digipalvelulakiin liittyviä saavutettavia materiaaleja. Tilaukseesi vastataan viimeistään kahden viikon lakisääteisessä määräajassa.

Saavutettavuusselosteet

Fennia.fi:n saavutettavuusseloste, päivitetty 14.6.2022

Sähköisen allekirjoituksen saavutettavuusseloste, päivitetty 25.3.2022

Kotitalousasiakkaiden Oma Fennian saavutettavuusseloste, julkaistu 22.9.2020

Yritysasiakkaiden Oma Fennian saavutettavuusseloste, päivitetty 2.5.2022

Verkkokaupan saavutettavuusseloste, päivitetty 14.6.2022

Mobiilimatkavakuutuskortin saavutettavuusseloste, julkaistu 22.9.2020

Avoimen verkon vahinkolomakkeiden saavutettavuusseloste, julkaistu 13.11.2020

Chatin saavutettavuusseloste, päivitetty 5.10.2021

Fennian sosiaalisen median saavutettavuusseloste, julkaistu 12.9.2022

Henki-Fennian Oma Fennian saavutettavuusseloste, julkaistu 18.12.2020

Henki-Fennian sähköisen terveysselvityksen saavutettavuusseloste, julkaistu 18.12.2020

Henki-Fennian verkkokaupan saavutettavuusseloste, julkaistu 18.12.2020

Sinun vakuutusasiasi, asiakkaan vakuutustarpeen selvittäminen -lomakkeen saavutettavuusseloste, julkaistu 2.7.2021

Whistleblowing-kanavan saavutettavuusseloste, julkaistu 28.3.2022

Meklariportaalin, yritysportaalin ja verkkotapaamisen ajanvarauksen (Vihta) saavutettavuusselosteet on julkaistu kyseisten palveluiden sisällä.

Vakuutukset ja palvelutVahingotAsiakaspalveluAsiakasedutUsein kysyttyäAjankohtaistaMedialleYritysasiakkaatTietoa Fennia-konsernistaAvoimet työpaikatBriefly in English
© Fennia-konserni
Konsernin yhteystiedotTietosuoja ja käyttöehdotSaavutettavuusYksityisyyden suoja puhelinpalvelussaEvästeet