Hyppää sisältöön
Nainen istuu auton takapenkillä pää ulkona ikkunasta.

Ota henkilöasiakkaiden Oma Fennia käyttöösi

Oma Fennia -verkkopalvelu on uudistunut!​

Henkilöasiakkaiden Oma Fennia -verkkopalvelu on entistäkin asiakasystävällisempi, selkeämpi ja helppokäyttöisempi.

Oma Fenniassa voit edelleen lähettää viestejä ja chattailla asiakaspalvelijoidemme kanssa. Voit myös katsella vakuutuksiasi sekä niihin liittyviä asiakirjoja ja laskuja. Uudistuksen myötä näet, onko laskusi erääntymässä vai onko se jo maksettu. Voit myös hallita viestintä- ja markkinointilupia entistä helpommin suoraan omissa asiakastiedoissasi. ​

Uudistuksen tavoitteena on helpottaa ja sujuvoittaa verkkoasiointiasi. Jatkamme Oma Fennian kehittämistä ja lisäämme verkkopalveluun jatkuvasti uusia hyödyllisiä ominaisuuksia. ​

Voit kirjautua Oma Fennia -verkkopalveluun turvallisesti henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Pääset kirjautumaan palveluun, vaikka et olisi vielä Fennian asiakas. Olitpa sitten uusi tai vanha asiakas, saat vakuutusasiasi hoidettua nopeasti Oma Fennian chatin kautta.

Kirjaudu sisään Oma Fenniaan

Kirjaudu Oma Fenniaan aina fennia.fi-sivulla olevien linkkien kautta. Älä tee selaimeesi kirjanmerkkiä suoraan kirjautumissivulle (login.fennia.fi), sillä tämä sotkee kirjautumisen yhteydessä välitettävät tiedot ja voi aiheuttaa virheitä palvelun toiminnassa.

Oma Fennian toimivuus vaatii evästeiden käytön. Katso selainkohtaisista ohjeista, miten voit sallia evästeet.

Tietoturvan varmistamiseksi suosittelemme, että päivität tietokoneen käyttöjärjestelmän sekä käyttämäsi selaimen säännöllisesti.

Jos et pääse kirjautumaan Oma Fenniaan tai et löydä etsimääsi, ota yhteyttä käyttäjätukeen.

Verkkopalvelujen käyttäjätuki
ma–pe 9–15
Kirjaudu Oma Fenniaan Kirjaudu Henki-Fennian Oma Fenniaan

Oma Fenniassa hoidat vakuutusasioitasi ympäri vuorokauden

  • tarkistaa vakuutuksesi
  • katsoa vakuutuskirjoja ja laskuja
  • tehdä vahinkoilmoituksen
  • lähettää turvallisesti viestejä
  • ilmoittaa asiakastietojen muutoksista
  • pyytää tarjouksen vakuutusturvan täydentämisestä
  • katsella lähettämiäsi ilmoituksia ja viestejä
  • tilata Green Cardin.

Henkilöasiakkaiden Oma Fenniassa voit hakea korvausta myös yrityksen ottaman vapaaehtoisen tapaturma- tai sairausvakuutuksen perusteella.

Löydät ennen 8.12. lähettämäsi viestit ja vastauksemme Oma Fennian Viestit-osion alalaidasta Siirry viestihistoriaan.

Henki-Fennian eläke-, säästö- ja sijoitusvakuutuksiin liittyen voit lisäksi

  • muuttaa vakuutusten sijoituskohteita
  • maksaa lisämaksuja.

Valtuuta toinen henkilö hoitamaan vakuutusasioitasi puolestasi Oma Fenniassa

Voit halutessasi valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan puolestasi vakuutus- ja vahinkoasioitasi lähettämällä meille valtakirjan Oma Fenniassa.

Valtakirjalomakkeen löydät Oma Fenniasta kohdasta Viestit > Lähetä uusi viesti > Muu aihe > Valtuuttaminen.

Valtuutus tulee voimaan heti lomakkeen lähettämisen jälkeen.

Valtuutettu voi hoitaa vakuutusasioitasi verkkopalvelussa annetun valtuuden mukaisesti, esimerkiksi tehdä vahinkoilmoituksia ja lähettää viestejä. Valtuutettu ei kuitenkaan näe verkkopalvelussa vakuutusasiakirjojasi.

Asiakaspalvelijamme ovat apunasi Oma Fennian chatissa

Henkilöasiakkaiden Oma Fenniassa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme myös chatin kautta. Löydät chatin sivun oikeasta alanurkasta silloin, kun asiakaspalvelijamme on vapaana.

“Asiani ratkaistiin nopeasti ja perin pohjin, lisäksi minua informoitiin oma-aloitteisesti muustakin. Erinomaista palvelua ja kaikki on hoitunut Fenniassa loistavasti.”

Kirjautuneena asiakkaana voit hoitaa henkilökohtaisia vakuutusasioitasi laajasti ja saat vastauksen kysymykseesi heti.

Oma Fennian chat
ma–pe 9–16.30
  • kysyä laskutukseen liittyvistä asioista
  • tehdä osoitteenmuutoksen
  • tehdä muutoksia vakuutusturvasi sisältöön
  • irtisanoa tiettyjä vakuutuksia
  • ostaa uusia vakuutuksia
  • saada neuvoa vakuutuksiin liittyvissä muissa kysymyksissä.

Chat-keskustelut ohjautuvat asiakaspalvelumme ammattilaisille, joten keskustelet aina ihmisen kanssa. Vahinko- ja korvausasioita ei voi tällä hetkellä hoitaa chatissa.

Oma Fennian chat
ma–pe 9–16.30