Yhteystiedot henkilöasiakkaille
Oletko yritysasiakas? Katso yhteystiedot yritysasiakkaillemme.
Vakuutusasioiden asiakaspalvelu
Oma Fennia -verkkopalvelussamme hoidat kaikki vakuutus- ja vahinkoasiasi helposti ja turvallisesti yhdessä paikassa. Oma Fennia on käytössäsi ympäri vuorokauden. Pääset kirjautumaan palveluun, vaikka et olisi Fennian asiakas.
Oma Fenniassa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme myös chatin kautta. Oma Fennian livechatissa viesteihisi vastaa aina asiakaspalvelun ammattilainen.
Voit myös soittaa asiakaspalveluumme asiakkuuteesi liittyvissä asioissa, kuten vakuutusten tai asiakastietojen muutokset. Asiakaspalvelumme kautta voit myös ostaa vakuutuksen tai pyytää tarjouksen.
Vahinkopalvelu
Korvauksen hakeminen onnistuu helpoiten Oma Fenniassa.
Kirjaudu Oma FenniaanMonissa tilanteissa sinun ei tarvitse täyttää korvaushakemusta ollenkaan, vaan suorakorvaus ja vahingosta selviytymistä helpottavat palvelumme säästävät sinut vahinkoilmoituksen tekemiseltä. Jos haet korvausta lomakkeella, voit lähettää vahinkoilmoituksen Oma Fenniassa sähköisesti.
Yhteystiedot ja toimintaohjeet
Meiltä saat tarvittaessa asiantuntevaa apua vahingon sattuessa.
Lakisääteisten vahinkopalveluiden yhteystiedot löydät alta.
Muissa vahinkotilanteissa katso toimintaohjeet vahingon sattuessa.
Muut yhteystiedot
Yritys- ja yrittäjäasiakkaiden palvelunumerot →Konttorit ja ajanvaraus →Fennian pääkonttori →- Soitto 010 5 -alkuisiin, 010 19 -alkuisiin ja 020-alkuisiin palvelunumeroihimme maksaa kotimaan verkosta paikallisverkkomaksun ja matkapuhelimesta oman operaattorin perimän matkapuhelumaksun verran.
- Jonotus- ja puheluajalta peritään sama maksu.
- Ulkomailta soitettaessa puhelut ovat operaattorin ulkomaanpuhelun hintaisia.
Nauhoitamme puheluita
- liiketapahtumien todentamiseksi sekä asiakkaan kanssa käydyn keskustelun sisällön varmentamiseksi yhtiön vakuutus-, korvaus- ja erikoistarkastustoiminnoissa
- asiakassuhteen hoitamiseksi
- koulutuskäyttöön asiakaspalvelun parantamiseksi.
Fennia käsittelee asiakkaidensa henkilötietoja ja huolehtii heidän yksityisyyden suojastaan salassapito- ja tietosuojasäännösten mukaisesti. Jotta se on mahdollista, asiakas on aina tunnistettava. Vakuutuksenottaja voi hoitaa itseään ja vakuutettua koskevia asioita. Alle 15-vuotiaan vakuutetun asioita voi hoitaa huoltaja tai vakuutuksenottaja.
Vakuutuksiin, korvauksiin tai asiakkuuteen liittyvien tietojen antamiseen täytyy olla aina jokin peruste. Tietoja voidaan antaa vain yrityksen nimenkirjoitusoikeudelliselle tai henkilölle, jolla on esittää vakuutuksenottajayrityksen todisteellinen suostumus. Todisteellinen suostumus tarkoittaa yleensä valtakirjaa tai muuten yksilöityä suostumusta.
Tiedustelijan tulee toimittaa todistettava selvitys suostumuksen olemassaolosta, ellei tietoa ole jo aiemmin toimitettu Fennialle. Vakuutusyhtiölaki edellyttää, että suostumuksen tulee aina olla yksilöity, eli avoin tai yleisluontoinen valtakirja hoitaa asioita jonkun puolesta ei riitä.
Olemme ottaneet käyttöön kirjallisen vahvistusmenettelyn kaikissa vakuutusten myyntitilanteissamme. Tämä tarkoittaa sitä, että sinun tulee hyväksyä kirjallisesti esimerkiksi puhelimessa saamasi vakuutustarjous tai vakuutuksen laajuuteen tehtävät muutokset ja lisäykset. Ilman kirjallista vahvistusta vakuutus tai muutos ei tule voimaan.
Kirjallinen vahvistus voi tapahtua sähköisesti verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, taikka kasvokkaisessa asiakaspalvelutilanteessa henkilöllisyystodistuksella ja allekirjoituksella.
Huom! Kirjallinen vahvistus tarvitsee tehdä vasta oston tai vakuutustietojen muutoksen yhteydessä. Et voi tehdä sitä ennakkoon. Jos et muuta vakuutusturvaasi tai osta uutta, kirjallista vahvistusta ei tarvitse tehdä.
Lue lisää kirjallisesta vahvistuksesta →Fennian lähettämien luottamuksellisten sähköpostien yhteys on suojattu TLS-salauksella. Turvallisuussyistä viestin lukemista on rajoitettu ja se voidaan lukea korkeintaan 30 päivän ajan.
Kun saat ilmoituksen luottamuksellisesta sähköpostista, pääset varsinaiseen viestiin klikkaamalla ilmoitusviestissä olevaa linkkiä.
Voit tallentaa viestin liitteineen turvalliseen sijaintiin lukemisen yhteydessä.
Voit toimittaa selvitykset tai korvaushakemuksen ilman postimaksua vastauslähetystunnuksella.
Mainitse lähetyksen yhteydessä käsittelytunnuksesi.
Fennia, korvausasiat, tunnus 5005039, 00003 Vastauslähetys
Fennia, vakuutusasiat, tunnus 5005038, 00003 Vastauslähetys
Muut vastauslähetystunnukset eivät ole käytössä.