
Yhteystiedot henkilöasiakkaille | Vakuutus- ja vahinkoasiat
Fennian asiakas- ja vahinkopalvelu
Vakuutusten osto, asiakastietojen päivitys, laskutus ja todistukset ma–pe klo 9–16.30
Vahinko- ja korvausasiat ma–pe klo 9–16
Katso toimintaohjeet vahinkotilanteisiinOma Fennian chat
Voit hoitaa vakuutusasioitasi myös Oma Fennian chatissa ma–pe klo 9–16.30. Huomioi, että chatin kautta ei voi hoitaa vahinko- ja korvausasioita.
Kirjaudu Oma FenniaanHenki-Fennian asiakaspalvelu
Vapaaehtoiset eläkevakuutukset, säästö- ja sijoitusvakuutukset sekä riskihenkivakuutukset ja asiakastietojen päivittäminen ma–pe klo 9–16
Oma Fennia
Verkkopalvelussa hoidat vakuutus-, vahinko- ja korvausasioitasi helposti yhdessä paikassa ympäri vuorokauden. Pääset kirjautumaan verkkopalveluun, vaikka et olisi Fennian asiakas.
Kirjaudu Oma FenniaanHenki-Fennian Oma Fennia
Verkkopalvelussa näet ja hallinnoit riskihenkivakuutuksesi sekä eläke-, säästö- ja sijoitusvakuutustesi sisältöjä.
Kirjaudu Henki-Fennian Oma FenniaanJos tarvitset apua Oma Fennian käytössä, ota yhteyttä käyttäjätukeen p. 010 503 03 ma–pe klo 9–15.
Muu asiointi
Puhelin
Emme peri puheluista erillistä palvelumaksua.
Soitto 010 5 -alkuisiin, 010 19 -alkuisiin ja 020-alkuisiin palvelunumeroihimme maksaa:
- Matkapuhelimesta soitettaessa oman operaattorin perimän matkapuhelumaksun verran.
- Ulkomailta soitettaessa operaattorin ulkomaanpuhelun verran.
- Kotimaan verkosta soitettaessa paikallisverkkomaksun verran.
Sama maksu peritään sekä jonotus- että puheluajalta.
Nauhoitamme ja tallennamme asiakaspalvelumme puheluja vastuumme selvittämiseksi sekä palveluidemme kehittämiseksi ja laadun varmistamiseksi.
Puhelutallenteita voidaan käyttää myös vakuutustutkinnan toteuttamiseksi sekä oikeudellisten vaateiden laatimiseksi, esittämiseksi ja puolustautumiseksi.
Fennia käsittelee asiakkaidensa henkilötietoja ja huolehtii heidän yksityisyydensuojastaan salassapito- ja tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Jotta se on mahdollista, meidän on aina tunnistettava asiakkaamme.
Vakuutusasioiden hoitamiseen toisen henkilön puolesta tarvitaan tämän henkilön antama suostumus. Fenniaan tulee toimittaa todistettava selvitys suostumuksen olemassaolosta, ellei sitä ole jo aiemmin toimitettu. Suostumuksen tulee aina olla yksilöity. Avoin tai yleisluontoinen valtakirja hoitaa asioita jonkun henkilön puolesta ei ole riittävä.
Alle 18-vuotiaan alaikäisen lapsen osalta henkilötietojen käsittelyyn liittyvän suostumuksen antaa lähtökohtaisesti lapsen huoltaja. Huoltaja voi myös pääsääntöisesti hoitaa vakuutusasioita alaikäisen lapsen puolesta.
Valtakirja vakuutus- ja vahinkoasioiden hoitamiseenAjanvaraus
Verkkotapaamisessa voit käydä asiakaspalvelijamme kanssa läpi vakuutuskokonaisuutesi tarkemmin kuin pelkän puhelinkeskustelun aikana. Palvelemme verkkotapaamisessa niin henkilö- kuin yritysasiakkaitamme.
Huomioi, ettemme hoida vahinko- ja korvausasioita verkkotapaamisissa. Löydät lisätietoja ja toimintaohjeet vahinkotilanteen hoitamiseksi vahinkosivuiltamme.
Jos asiasi koskee vapaaehtoisia eläkevakuutuksia taikka säästö- tai sijoitusvakuutuksia, lähetä viesti Henki-Fennian Oma Fenniassa tai soita Henki-Fennian asiakaspalveluun.
Varaa aika verkkotapaamiseenOlet tervetullut konttorille, kun varaat ensin itsellesi ajan ajanvarauskalenterista. Vaasan ja Kokkolan konttorit palvelevat ilman ajanvarausta.
Huomioi, ettemme hoida vahinko- ja korvausasioita verkkotapaamisissa. Löydät lisätietoja ja toimintaohjeet vahinkotilanteen hoitamiseksi vahinkosivuiltamme.
Jos asiasi koskee vapaaehtoisia eläkevakuutuksia taikka säästö- tai sijoitusvakuutuksia, lähetä viesti Henki-Fennian Oma Fenniassa tai soita Henki-Fennian asiakaspalveluun.
Varaa aika konttorille Tarkista lähimmän konttorisi tiedotSähköposti
Tietoturvasyistä meille Fenniaan ei voi lähettää tavallista sähköpostia vakuutus- tai korvausasioissa.
Jos haluat ottaa yhteyttä viestillä, lähetä se meille Oma Fennia -verkkopalvelun kautta. Oma Fennian viestit ovat suojattuja, toisin kuin tavalliset sähköpostit. Oma Fennian kautta pystymme myös tunnistamaan sinut välittömästi.
Kirjaudu Oma FenniaanFennian lähettämien luottamuksellisten sähköpostien yhteys on suojattu TLS-salauksella. Turvallisuussyistä viestin lukemista on rajoitettu ja se voidaan lukea korkeintaan 30 päivän ajan.
Kun saat ilmoituksen luottamuksellisesta sähköpostista, pääset varsinaiseen viestiin klikkaamalla ilmoitusviestissä olevaa linkkiä.
Voit tallentaa viestin liitteineen turvalliseen sijaintiin lukemisen yhteydessä.
Kirjallinen vahvistus ja vastauslähetys
Fenniassa on käytössä kirjallinen vahvistusmenettely kaikissa vakuutusten myyntitilanteissa. Tämä tarkoittaa, että sinun tulee hyväksyä kirjallisesti esimerkiksi puhelimessa saamasi vakuutustarjous tai vakuutukseen tehtävät muutokset. Ilman kirjallista vahvistusta vakuutus tai muutos ei tule voimaan.
Voit tehdä kirjallisen vahvistuksen sähköisesti verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, tai kasvokkain asiakaspalvelutilanteessa henkilöllisyystodistuksella ja allekirjoituksella.
Kirjallista vahvistusta ei voi tehdä ennakkoon, vaan voit tehdä sen vasta oston tai vakuutustietojen muutoksen yhteydessä. Jos et muuta vakuutusturvaasi tai osta uutta, kirjallista vahvistusta ei tarvita.
Lue lisää kirjallisesta vahvistuksestaVoit toimittaa selvitykset tai korvaushakemuksen ilman postimaksua vastauslähetystunnuksella.
Mainitse lähetyksen yhteydessä käsittelytunnuksesi.
Fennia, korvausasiat, tunnus 5005039, 00003 Vastauslähetys
Fennia, vakuutusasiat, tunnus 5005038, 00003 Vastauslähetys
Muut vastauslähetystunnukset eivät ole käytössä.
Tarvitsetko apua verkkopalvelujen käyttämisessä? Ota yhteyttä käyttäjätukeen p. 010 503 03 ma–pe klo 9–15.
Oletko yritysasiakas? Katso yhteystiedot yritysasiakkaillemme.