Hyppää sisältöön
Nainen ja puhelin.

Yhteystiedot henkilöasiakkaille

Oletko yritysasiakas? Katso yhteystiedot yritysasiakkaillemme.

Vakuutusasioiden asiakaspalvelu

Oma Fennia -verkkopalvelussamme hoidat kaikki vakuutus- ja vahinkoasiasi helposti ja turvallisesti yhdessä paikassa. Oma Fennia on käytössäsi ympäri vuorokauden. Pääset kirjautumaan palveluun, vaikka et olisi Fennian asiakas.

Oma Fenniassa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme myös chatin kautta. Oma Fennian chatissa viesteihisi vastaa aina asiakaspalvelun ammattilainen.

Oma Fennian chat
ma–pe 9–16.30
Kirjaudu Oma Fenniaan

Voit myös soittaa asiakaspalveluumme asiakkuuteesi liittyvissä asioissa, kuten vakuutusten tai asiakastietojen muutokset. Asiakaspalvelumme kautta voit myös ostaa vakuutuksen tai pyytää tarjouksen.

Fennian asiakaspalvelu
ma–pe 9–16.30
Suomeksi 010 503 8808 Ruotsiksi 010 503 8828
Henki-Fennian asiakaspalvelu
ma–pe 9–16
Verkkopalvelujen käyttäjätuki
ma–pe 9–15
Liikennevakuutukset
ma–pe 9–16.30
Suomeksi 010 195 030 Ruotsiksi 0206 93101

Vahinkopalvelu

Korvauksen hakeminen onnistuu helpoiten Oma Fenniassa.

Kirjaudu Oma Fenniaan

Monissa tilanteissa sinun ei tarvitse täyttää korvaushakemusta ollenkaan, vaan suorakorvaus ja vahingosta selviytymistä helpottavat palvelumme säästävät sinut vahinkoilmoituksen tekemiseltä. Jos haet korvausta lomakkeella, voit lähettää vahinkoilmoituksen Oma Fenniassa sähköisesti.

Yhteystiedot ja toimintaohjeet

Meiltä saat tarvittaessa asiantuntevaa apua vahingon sattuessa.

Henkilöasiakkaiden vahinkopalvelut
ma–pe 9–16
Suomeksi 010 503 5022 Ruotsiksi 010 503 2000

Lakisääteisten vahinkopalveluiden yhteystiedot löydät alta. 
Muissa vahinkotilanteissa katso toimintaohjeet vahingon sattuessa.

Liikennevahingot
ma–pe 9–16
Työtapaturmakorvaukset
ma–pe 9–16

Muut yhteystiedot

Yritys- ja yrittäjäasiakkaiden palvelunumerotKonttorit ja ajanvarausFennian pääkonttori

Emme peri puheluista erillistä palvelumaksua.

Soitto 010 5 -alkuisiin, 010 19 -alkuisiin ja 020-alkuisiin palvelunumeroihimme maksaa: 

  • Matkapuhelimesta soitettaessa oman operaattorin perimän matkapuhelumaksun verran. 
  • Ulkomailta soitettaessa operaattorin ulkomaanpuhelun verran. 
  • Kotimaan verkosta soitettaessa paikallisverkkomaksun verran. 

Sama maksu peritään sekä jonotus- että puheluajalta. 

Nauhoitamme puheluita

  • liiketapahtumien todentamiseksi sekä asiakkaan kanssa käydyn keskustelun sisällön varmentamiseksi yhtiön vakuutus-, korvaus- ja erikoistarkastustoiminnoissa
  • asiakassuhteen hoitamiseksi
  • koulutuskäyttöön asiakaspalvelun parantamiseksi.

Fennia käsittelee asiakkaidensa henkilötietoja ja huolehtii heidän yksityisyyden suojastaan salassapito- ja tietosuojasäännösten mukaisesti. Jotta se on mahdollista, asiakas on aina tunnistettava. Vakuutuksenottaja voi hoitaa itseään ja vakuutettua koskevia asioita. Alle 15-vuotiaan vakuutetun asioita voi hoitaa huoltaja tai vakuutuksenottaja.

Vakuutuksiin, korvauksiin tai asiakkuuteen liittyvien tietojen antamiseen täytyy olla aina jokin peruste. Tietoja voidaan antaa vain yrityksen nimenkirjoitusoikeudelliselle tai henkilölle, jolla on esittää vakuutuksenottajayrityksen todisteellinen suostumus. Todisteellinen suostumus tarkoittaa yleensä valtakirjaa tai muuten yksilöityä suostumusta.

Tiedustelijan tulee toimittaa todistettava selvitys suostumuksen olemassaolosta, ellei tietoa ole jo aiemmin toimitettu Fennialle. Vakuutusyhtiölaki edellyttää, että suostumuksen tulee aina olla yksilöity, eli avoin tai yleisluontoinen valtakirja hoitaa asioita jonkun puolesta ei riitä.

Katso tästä ohjeet

Tietoturvasyistä emme käytä tavallista sähköpostia vakuutus- tai korvausasioiden hoitamiseen. 

Jos haluat ottaa yhteyttä viestillä, lähetä se meille Oma Fennia -verkkopalvelun kautta. Oma Fennian viestit ovat suojattuja, toisin kuin tavalliset sähköpostit. Oma Fennian kautta pystymme myös tunnistamaan sinut välittömästi. 

Kirjaudu Oma Fenniaan

Olemme ottaneet käyttöön kirjallisen vahvistusmenettelyn kaikissa vakuutusten myyntitilanteissamme. Tämä tarkoittaa sitä, että sinun tulee hyväksyä kirjallisesti esimerkiksi puhelimessa saamasi vakuutustarjous tai vakuutuksen laajuuteen tehtävät muutokset ja lisäykset. Ilman kirjallista vahvistusta vakuutus tai muutos ei tule voimaan.

Kirjallinen vahvistus voi tapahtua sähköisesti verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, taikka kasvokkaisessa asiakaspalvelutilanteessa henkilöllisyystodistuksella ja allekirjoituksella.

Huom! Kirjallinen vahvistus tarvitsee tehdä vasta oston tai vakuutustietojen muutoksen yhteydessä. Et voi tehdä sitä ennakkoon. Jos et muuta vakuutusturvaasi tai osta uutta, kirjallista vahvistusta ei tarvitse tehdä.

Lue lisää kirjallisesta vahvistuksesta

Fennian lähettämien luottamuksellisten sähköpostien yhteys on suojattu TLS-salauksella. Turvallisuussyistä viestin lukemista on rajoitettu ja se voidaan lukea korkeintaan 30 päivän ajan.

Kun saat ilmoituksen luottamuksellisesta sähköpostista, pääset varsinaiseen viestiin klikkaamalla ilmoitusviestissä olevaa linkkiä.

Voit tallentaa viestin liitteineen turvalliseen sijaintiin lukemisen yhteydessä.

Voit toimittaa selvitykset tai korvaushakemuksen ilman postimaksua vastauslähetystunnuksella.

Mainitse lähetyksen yhteydessä käsittelytunnuksesi.

Fennia, korvausasiat, tunnus 5005039, 00003 Vastauslähetys
Fennia, vakuutusasiat, tunnus 5005038, 00003 Vastauslähetys

Muut vastauslähetystunnukset eivät ole käytössä.