Oma Fennia -verkkopalvelussamme hoidat kaikki vakuutus- ja vahinkoasiasi helposti ja turvallisesti yhdessä paikassa. Oma Fennia on käytössäsi ympäri vuorokauden. Pääset kirjautumaan palveluun, vaikka et olisi Fennian asiakas.
Asiakaspalvelumme on tilapäisesti ruuhkautunut ja viesteihin sekä puheluihin vastaaminen voi kestää tavallista pidempään. Pahoittelemme tilannetta.
Oma Fenniassa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme myös chatin kautta. Oma Fennian livechatissa viesteihisi vastaa aina asiakaspalvelun ammattilainen.
Oma Fennian chat
ma–pe 9–16.30
Voit myös soittaa asiakaspalveluumme asiakkuuteesi liittyvissä asioissa, kuten vakuutusten tai asiakastietojen muutokset. Asiakaspalvelumme kautta voit myös ostaa vakuutuksen tai pyytää tarjouksen.
Korvauksen hakeminen onnistuu helpoiten Oma Fenniassa.
Monissa tilanteissa sinun ei tarvitse täyttää korvaushakemusta ollenkaan, vaan suorakorvaus ja vahingosta selviytymistä helpottavat palvelumme säästävät sinut vahinkoilmoituksen tekemiseltä. Jos haet korvausta lomakkeella, voit lähettää vahinkoilmoituksen netissä sähköisesti.
Yhteystiedot ja toimintaohjeet
Meiltä saat tarvittaessa asiantuntevaa apua vahingon sattuessa.
Soitto 010 19- ja 020-alkuisiin palvelunumeroihin maksaa kotimaan lankaverkosta paikallisverkkomaksun verran ja matkapuhelimesta oman operaattorin perimän matkapuhelinmaksun verran.
Jonotus- ja puheluajalta peritään sama maksu.
Ulkomailta soitettaessa puhelut ovat operaattorin ulkomaanpuhelun hintaisia.
Nauhoitamme puheluita
liiketapahtumien todentamiseksi sekä asiakkaan kanssa käydyn keskustelun sisällön varmentamiseksi yhtiön vakuutus-, korvaus- ja erikoistarkastustoiminnoissa
asiakassuhteen hoitamiseksi
koulutuskäyttöön asiakaspalvelun parantamiseksi.
Fennia käsittelee asiakkaidensa henkilötietoja ja huolehtii heidän yksityisyyden suojastaan salassapito- ja tietosuojasäännösten mukaisesti. Jotta se on mahdollista, asiakas on aina tunnistettava. Vakuutuksenottaja voi hoitaa itseään ja vakuutettua koskevia asioita. Alle 15-vuotiaan vakuutetun asioita voi hoitaa huoltaja tai vakuutuksenottaja.
Vakuutuksiin, korvauksiin tai asiakkuuteen liittyvien tietojen antamiseen täytyy olla aina jokin peruste. Tietoja voidaan antaa vain yrityksen nimenkirjoitusoikeudelliselle tai henkilölle, jolla on esittää vakuutuksenottajayrityksen todisteellinen suostumus. Todisteellinen suostumus tarkoittaa yleensä valtakirjaa tai muuten yksilöityä suostumusta.
Tiedustelijan tulee toimittaa todistettava selvitys suostumuksen olemassaolosta, ellei tietoa ole jo aiemmin toimitettu Fennialle. Vakuutusyhtiölaki edellyttää, että suostumuksen tulee aina olla yksilöity, eli avoin tai yleisluontoinen valtakirja hoitaa asioita jonkun puolesta ei riitä.
Fennian lähettämien luottamuksellisten sähköpostien yhteys on suojattu TLS-salauksella. Turvallisuussyistä viestin lukemista on rajoitettu ja se voidaan lukea korkeintaan 30 päivän ajan.
Kun saat ilmoituksen luottamuksellisesta sähköpostista, pääset varsinaiseen viestiin klikkaamalla ilmoitusviestissä olevaa linkkiä.
Voit tallentaa viestin liitteineen turvalliseen sijaintiin lukemisen yhteydessä.
Voit toimittaa selvitykset tai korvaushakemuksen ilman postimaksua vastauslähetystunnuksella.
Mainitse lähetyksen yhteydessä käsittelytunnuksesi.
Fennia, korvausasiat, tunnus 5005039, 00003 Vastauslähetys
Fennia, vakuutusasiat, tunnus 5005038, 00003 Vastauslähetys