Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Kontaktinformation för privatkunder

Kontaktinformation för privatkunder

Kundtjänst för försäkringsärenden

På vår nättjänst Mitt Fennia uträttar du samtliga försäkrings- och skadeärenden enkelt och tryggt på ett ställe. Mitt Fennia är tillgänglig dygnet runt. Du kan logga in på tjänsten även om du inte är kund hos Fennia.

Du kan också kontakta vår kundtjänst via chatt på Mitt Fennia. Chatten har öppet mån–fre 9–16.30.

Du kan också ringa vår kundtjänst i kundrelaterade ärenden, till exempel om du vill göra ändringar i försäkrings- eller kunduppgifter. Via kundtjänsten kan du även teckna försäkringar eller begära offert.

Fennias kundtjänst

mån–fre 9–16.30

010 503 8828
Fennia Livs kundtjänst

mån–fre 9–16

010 503 7940
Nättjänster användarstöd

mån–fre 9–15

010 503 03
Trafikförsäkringar

mån–fre 9–16.30

0206 93101
Mitt Fennias chatt

mån–fre 9–16.30

Skadetjänster

Det går enkelt att ansöka om ersättning på Mitt Fennia.

Ofta behöver du inte ens fylla in någon ersättningsansökan, utan får direktersättning eller hjälp av våra skadetjänster. Om du ansöker om ersättning på en blankett, kan du skicka in den elektroniskt på nätet.

Kontaktinformation och instruktioner

Hos oss får du vid behov sakkunnig hjälp när en skada inträffar.

Skadetjänster för privatkunder

mån–ti 9–17, ons–fre 9–16

010 503 5204

Kontaktinformation för lagstagade skadetjänster finns nedan. Vid annan skada, se instruktioner.

Trafikskador

mån–ti 9–17, ons–fre 9–16

010 195 031
Arbetsolycksfallsersättningar

mån–tis 9–17, ons–fre 9–16

010 195 033

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderFenniakoncernenLediga jobbBriefly in English
© Fennia-konserni
Konsernin yhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänsten