Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Så här sköter du ärenden i olika situationer

Så här sköter du ärenden i olika situationer

Ändra och kontrollera försäkringar och kunduppgifter

I webbtjänsten Mitt Fennia sköter du alla dina ärenden som gäller försäkringar och din kundrelation. Du kan till exempel ändra dina kunduppgifter, kontrollera ditt försäkringsskydd, anmäla skador och skicka meddelanden till oss på ett säkert sätt.

Mitt Fennia är tillgänglig dygnet runt.

Adressändring

Du kan anmäla om ändring av adress på Mitt Fennia. Det lönar sig att kontrollera hemförsäkringsskyddet när du flyttar, eftersom dina försäkringsbehov också ofta ändras vid flyttningen. Kom även ihåg att flytta hemförsäkringen till den nya adressen.

Fakturaärenden

Det är enkelt att sköta fakturaärenden på webben. Läs anvisningarna om hur du beställer en e-faktura eller begär betalningstid för din faktura.

Fullmakt i Mitt Fennia

Om du vill, kan du befullmäktiga en annan person för att uträtta försäkrings- och skadeärenden i ditt ställe. Logga in på Mitt Fennia och fyll i fullmaktsblanketten under Anmälningar.

På Mitt Fennia kan du vid behov även återkalla fullmakten.

Tidsbokning för webbmöten

Under webbmötet kan du gå igenom ditt försäkringspaket tillsammans med vår kundrådgivare mera detaljerat än under ett telefonsamtal och du kan uppdatera ditt nuvarande försäkringsskydd enligt dina behov. Boka ett webbmöte i vår möteskalender.

Beakta att skadeärenden tyvärr inte behandlas på webbmöten.

Teckna försäkringar

På sidan Teckna försäkringar på webben kan du teckna försäkringar och genom att använda blanketten för offertbegäran begära offert på en eller flera försäkringar.

Mitt Fennias livechatt och kundtjänst

I webbtjänsten Mitt Fennia kan du sköta alla dina försäkrings- och skadeärenden på ett enda ställe.

På Mitt Fennia kan du kontakta vår kundtjänst även via chatten. I Mitt Fennias livechatt besvaras dina meddelanden alltid av kundtjänstpersonalen.

Du kan också ringa vår kundtjänst i kundrelaterade ärenden, till exempel om du vill göra ändringar i försäkrings- eller kunduppgifter. Via kundtjänsten kan du även teckna försäkringar eller begära offert.

Sköta skadeärenden

Du ansöker om ersättning och anmäler skada enkelt på Mitt Fennia, under Anmälningar.

Ofta behöver du inte ens fylla i en ersättningsansökan. Med direktersättning och våra skadetjänster, såsom FenniaVårdaren och Bilassistans 24h, behöver du inte göra en skadeanmälan.

Om du ansöker om ersättning på en blankett, kan du skicka in den elektroniskt i Mitt Fennia.

Hantering av dödsbo

Du kan lämna in de nödvändiga dokumenten för att uträtta ett dödsbos försäkringsärenden och att göra ändringar i dödsboets försäkringar via Mitt Fennia eller genom att besöka Fennias kontor. Vid besök på Fennias kontor ska du styrka din identitet.

När Fennia har behandlat uppgifterna kan dödsboets försäkringsärenden uträttas på fullmaktstagarens Mitt Fennia, på kontoret eller per telefon.

Beställning av en Green Card

Du behöver Green Card om du reser utanför Norden med ditt fordon. Det är inte obligatoriskt, men rekommendabelt. När du är utomlands kan du med Green Card bevisa att din trafikförsäkring är giltig.

Kom ihåg att beställa Green Card i god tid innan du ger dig av på nättjänsten Mitt Fennia under Anmälningar, så skickar vi kortet till dig per post.

Vanliga frågor

Om du vill ha mer information, kan du ta del av våra vanliga frågor.

Fennia in English

Here you will find information about Fennia, how to operate insurance claims, and frequently asked questions for both private and corporate customers.

The official service languages at Fennia are Finnish and Swedish.

Lisää aiheesta

Kvinna och telefon.

Kontaktinformation för privatkunder

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor