Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Kundförmåner

Kundförmåner

Som kund hos oss har du möjlighet att använda många olika tjänster och förmåner. En del tjänster kan du använda direkt och en del, som skadetjänster, ingår i de försäkringar som du tecknat. I till exempel sjukkostnads- och olycksfallsförsäkringen ingår tjänsten FenniaVårdaren, i bilförsäkringen tjänsten Bilassistans 24h och i byggnadsförsäkringen tjänsten Husassistans 24h. Läs mer om våra tjänster och förmåner.

Bilhjälp dygnet runt

Fennias Bilassistans 24h hjälper dig om ditt fordon skadas i Finland eller utomlands. Den gör en skadeanmälan åt dig, ordnar vid behov bärgning och hjälper dig att boka en tid till en verkstad.

En sjukskötare står till tjänst dagligen kl. 7–23

Om du blir sjuk eller råkar ut för en olycka bokar FenniaVårdaren en läkartid åt dig och gör en skadeanmälan åt dig. Om du vill kan du be om att bli uppringd. Tjänsten är tillgänglig dagligen kl. 7–23.

Obegränsat antal veterinärbesök på distans

Om ditt sällskapsdjur blir sjukt eller skadat har du tillgång till ett obegränsat antal kostnadsfria FirstVet-veterinärbesök på distans. Veterinären gör en vårdbedömning via videolänk och remitterar vid behov till eftervård.

Gick hushållsmaskinen sönder? Vitvaruassistansen hjälper till!

Fennias Vitvaruassistans hjälper dig om en vitvara går sönder. Du kan få en ny apparat både hemlevererad och installerad. Även om försäkringen inte skulle ersätta skadan, får du en ny apparat till avtalspris från vår samarbetspartner.

Gratis vindrutereparation med glasförsäkringen

Vår samarbetspartner inom glasreparation hjälper dig om en vindruta på ditt fordon plötsligt skadas. Vår samarbetspartner byter ut eller reparerar den skadade vindrutan och gör en skadeanmälan åt dig.

Gick mobilen sönder? Det är lugnt!

Fennias Skadetjänst för mobilapparater hjälper dig om din mobiltelefon, pekplatta, smartklocka eller bärbara dator skadas.

Reseassistans dygnet runt

Om du blir sjuk eller råkar ut för en olycka utomlands hänvisar Fennias Reseassistans 24h dig om möjligt till vård på ett ställe där du inte behöver betala för vården själv.

Hjälp vid byggnadsskador 24/7

Fennias Husassistans 24h hjälper dig vid byggnadsskador på egnahemshus, uthus och sommarstugor. Husassistansen gör en skadeanmälan åt dig, beställer en skadekartläggning och hjälper dig att ordna nödvändiga reparationer.

Förebygg identitetsstöld

Om du misstänker eller märker att din identitet har missbrukats hjälper Fennias ID-assistans dig att reda ut vad som har hänt och åtgärda skadan. Fennias ID-assistans hjälper dig att förebygga, upptäcka och begränsa skadans omfattning vid identitetsstöld.

Sköt dina försäkringsärenden när som helst

Webbtjänsten Mitt Fennia är öppen 24/7. Där kan du kontrollera dina försäkringar, skicka meddelanden till oss, göra en skadeanmälan och ändra dina kunduppgifter.

Betala din försäkring i en eller flera rater

Du kan flexibelt välja en betalningsplan för din försäkring. I Mitt Fennia kan du ändra en befintlig försäkring. Ändringen träder i kraft i början av nästa försäkringsperiod.

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderFenniakoncernenLediga jobbBriefly in English
© Fennia-konserni
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänsten