Gå till innehållet
Sjuksköterskan ler.

FenniaVårdaren

FenniaVårdaren hjälper när du insjuknar eller råkar ut för ett olycksfall

Tjänsten FenniaVårdaren hjälper vid hälsofrågor, ger anvisningar för vård hemma och bokar en tid för vård om hemvårdsanvisningarna inte räcker till. Vid behov gör FenniaVårdaren en skadeanmälan åt dig.

Du kan kontakta FenniaVårdaren via chattjänsten varje dag kl. 7–22 eller direkt i Pihlajalinnas hälsoapp.

Gå till FenniaVårdarens chatt

Vid behov kan du också kontakta FenniaVårdaren per telefon på 010 503 5900 (kl. 7–22). Vid skador under arbetstid och i trafiken ska du alltid kontakta FenniaVårdaren per telefon.

Varför ska jag använda tjänsten FenniaVårdare?

  • FenniaVårdaren ger råd och anvisningar för vård hemma när symtomen väcker frågor.
  • Om anvisningarna för vård hemma inte räcker till kan FenniaVårdaren också boka en tid direkt till den vård du behöver.
  • För ersättningsbara skador betalar du för din vård högst den eventuella självrisken.
  • Du kan använda dig av uppringningstjänsten för att inte behöva köa i telefonen. 

Tjänsten genomförs i samarbete med Pihlajalinna. Servicespråken är finska, svenska och engelska.

Sök ersättning för kostnader som redan uppstått

Fyll i blanketten Sjukdoms- och olycksfallsanmälan på Mitt Fennia. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.

Logga in på Mitt Fennia

Behöver du hjälp?

Vid behov hjälper vår skadetjänst dig att fylla i skadeanmälan mån–fre 9–16.

Ring 010 503 8828
Samtalspriser