Asiointi eri tilanteissa
Vakuutusten ja asiakastietojen muuttaminen ja tarkistaminen
Oma Fennia -verkkopalvelussamme hoidat kaikki vakuutuksiin ja asiakkuuteesi liittyvät asiasi. Voit esimerkiksi tehdä muutoksia asiakastietoihisi, tarkistaa vakuutusturvasi, ilmoittaa vahingoista ja lähettää meille turvallisesti viestejä.
Oma Fennia on käytössäsi ympäri vuorokauden.
Kirjaudu Oma FenniaanOsoitteenmuutos
Voit ilmoittaa osoitteenmuutoksesta Oma Fenniassa. Kotivakuutusturva kannattaa tarkistaa muuton yhteydessä, koska kun muutat uuteen kotiin, muuttuvat usein myös vakuuttamistarpeesi. Muista myös siirtää kotivakuutus uuteen osoitteeseen.
Kirjaudu Oma Fenniaan Katso myös muuttajan muistilista →Laskuasiat
Laskuasioita on helppo hoitaa verkossa. Lue ohjeet, kuinka tilaat e-laskun tai pyydät maksuaikaa laskullesi.
Näin otat e-laskun käyttöönLisää maksuaikaa laskulleKatso usein kysytyt kysymykset laskutuksesta →Valtakirjat Oma Fenniassa
Voit halutessasi valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan vakuutus- ja vahinkoasioitasi puolestasi. Kirjaudu Oma Fenniaan ja täytä Ilmoitukset-osiossa oleva valtakirjalomake.
Oma Fenniassa voit myös tarvittaessa peruuttaa valtakirjan.
Kirjaudu Oma FenniaanVerkkoajanvaraus
Verkkotapaamisessa voit käydä asiakaspalvelijamme kanssa läpi vakuutuskokonaisuutesi tarkemmin kuin puhelinkeskustelun aikana tai päivittää nykyisen vakuutusturvasi tarpeidesi mukaiseksi. Varaa aika verkkotapaamiseen ajanvarauskalenteristamme.
Huomioi, ettei verkkotapaamisissa käsitellä vahinkoasioita.
Varaa aika verkkotapaamiseenVakuutuksen ostaminen
Osta vakuutus verkosta -sivuilta pystyt ostamaan vakuutuksia ja tarjouspyyntölomakkeella pyytämään tarjouksen yhdestä tai useammasta vakuutuksesta.
Osta vakuutus verkostaPyydä tarjous vakuutuksistaOma Fennian livechat ja asiakaspalvelu
Oma Fennia -verkkopalvelussamme hoidat kaikki vakuutus- ja vahinkoasiasi yhdessä paikassa.
Oma Fenniassa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme myös chatin kautta. Oma Fennian livechatissa viesteihisi vastaa aina asiakaspalvelun ammattilainen.
Voit myös soittaa asiakaspalveluumme asiakkuuteesi liittyvissä asioissa, kuten vakuutusten tai asiakastietojen muutoksissa. Asiakaspalvelumme kautta voit myös ostaa vakuutuksen tai pyytää tarjouksen.
Kirjaudu Oma Fenniaan Yhteystiedot henkilöasiakkaalle →Vahinkoasioiden hoitaminen
Korvauksen hakeminen ja vahingosta ilmoittaminen onnistuu helposti Oma Fennian Ilmoitukset-välilehdellä.
Monissa tilanteissa sinun ei tarvitse täyttää korvaushakemusta ollenkaan, vaan suorakorvaus ja vahingosta selviytymisen palvelut, kuten esimerkiksi FenniaHoitaja ja Autoapu 24h, säästävät sinut vahinkoilmoituksen tekemiseltä.
Jos haet korvausta lomakkeella, voit lähettää vahinkoilmoituksen sähköisesti Oma Fenniasta.
Kirjaudu Oma Fenniaan Ohjeita vahinkotilanteisiinVahingosta selviytymisen palvelutKuolinpesän asioiden hoitaminen
Voit toimittaa kuolinpesän vakuutusasioiden hoitamiseen ja vakuutusten muutoksiin tarvittavat dokumentit Oma Fennian kautta tai asioida Fennian konttorilla. Fennian konttorilla asioidessa henkilöllisyys tulee todentaa.
Kun Fennia on käsitellyt tiedot, kuolinpesän vakuutusasioita voi hoitaa valtuutetun Oma Fenniassa, konttorilla tai puhelimitse.
Lue lisää kuolinpesän vakuutusten hoitamisesta →Kirjaudu Oma Fenniaan Varaa aika konttorilleGreen Cardin tilaaminen
Tarvitset Green Cardin, jos matkustat ajoneuvollasi Pohjoismaiden ulkopuolella. Tämä ei ole pakollista, mutta suositeltavaa. Green Card todistaa liikennevakuutuksesi voimassaolon ulkomailla.
Muista tilata Green Card hyvissä ajoin ennen matkaasi Oma Fennia -palvelun Ilmoitukset-osiossa, niin lähetämme sen sinulle postitse.
Usein kysyttyä
Jos kaipaat vielä muuta tietoa, katso usein kysytyt kysymyksemme.
Usein kysyttyä →Fennia in English
Here you will find information about Fennia, how to operate insurance claims, and frequently asked questions for both private and corporate customers.
The official service languages at Fennia are Finnish and Swedish.
Read more →