Hyppää sisältöön
    Henkilöasiakkaat
  • Fennia
  • Henki-Fennia
  • Ohjeet
  • Yritykset ja yhteisöt
Etsi sisällöstä
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
På svenska

Kirjaudu

  • Etusivu
  • Asiointi eri tilanteissa

Asiointi eri tilanteissa

Vakuutusten ja asiakastietojen muuttaminen ja tarkistaminen

Oma Fennia -verkkopalvelussamme hoidat kaikki vakuutuksiin ja asiakkuuteesi liittyvät asiasi. Voit esimerkiksi tehdä muutoksia asiakastietoihisi, tarkistaa vakuutusturvasi, ilmoittaa vahingoista ja lähettää meille turvallisesti viestejä.

Oma Fennia on käytössäsi ympäri vuorokauden.

Osoitteenmuutos

Voit ilmoittaa osoitteenmuutoksesta Oma Fenniassa. Kotivakuutusturva kannattaa tarkistaa muuton yhteydessä, koska kun muutat uuteen kotiin, muuttuvat usein myös vakuuttamistarpeesi. Muista myös siirtää kotivakuutus uuteen osoitteeseen.

Laskuasiat

Laskuasioita on helppo hoitaa verkossa. Lue ohjeet, kuinka tilaat e-laskun tai pyydät maksuaikaa laskullesi.

Valtakirjat Oma Fenniassa

Voit halutessasi valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan vakuutus- ja vahinkoasioitasi puolestasi. Kirjaudu Oma Fenniaan ja täytä Ilmoitukset-osiossa oleva valtakirjalomake.

Oma Fenniassa voit myös tarvittaessa peruuttaa valtakirjan.

Verkkoajanvaraus

Verkkotapaamisessa voit käydä asiakaspalvelijamme kanssa läpi vakuutuskokonaisuutesi tarkemmin kuin puhelinkeskustelun aikana tai päivittää nykyisen vakuutusturvasi tarpeidesi mukaiseksi. Varaa aika verkkotapaamiseen ajanvarauskalenteristamme.

Huomioi, ettei verkkotapaamisissa käsitellä vahinkoasioita.

Vakuutuksen ostaminen

Osta vakuutus verkosta -sivuilta pystyt ostamaan vakuutuksia ja tarjouspyyntölomakkeella pyytämään tarjouksen yhdestä tai useammasta vakuutuksesta.

Oma Fennian livechat ja asiakaspalvelu

Oma Fennia -verkkopalvelussamme hoidat kaikki vakuutus- ja vahinkoasiasi yhdessä paikassa.

Oma Fenniassa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme myös chatin kautta. Oma Fennian livechatissa viesteihisi vastaa aina asiakaspalvelun ammattilainen.

Voit myös soittaa asiakaspalveluumme asiakkuuteesi liittyvissä asioissa, kuten vakuutusten tai asiakastietojen muutoksissa. Asiakaspalvelumme kautta voit myös ostaa vakuutuksen tai pyytää tarjouksen.

Vahinkoasioiden hoitaminen

Korvauksen hakeminen ja vahingosta ilmoittaminen onnistuu helposti Oma Fennian Ilmoitukset-välilehdellä.

Monissa tilanteissa sinun ei tarvitse täyttää korvaushakemusta ollenkaan, vaan suorakorvaus ja vahingosta selviytymisen palvelut, kuten esimerkiksi FenniaHoitaja ja Autoapu 24h, säästävät sinut vahinkoilmoituksen tekemiseltä.

Jos haet korvausta lomakkeella, voit lähettää vahinkoilmoituksen sähköisesti Oma Fenniasta.

Kuolinpesän asioiden hoitaminen

Voit toimittaa kuolinpesän vakuutusasioiden hoitamiseen ja vakuutusten muutoksiin tarvittavat dokumentit Oma Fennian kautta tai asioida Fennian konttorilla. Fennian konttorilla asioidessa henkilöllisyys tulee todentaa.

Kun Fennia on käsitellyt tiedot, kuolinpesän vakuutusasioita voi hoitaa valtuutetun Oma Fenniassa, konttorilla tai puhelimitse.

Green Cardin tilaaminen

Tarvitset Green Cardin, jos matkustat ajoneuvollasi Pohjoismaiden ulkopuolella. Tämä ei ole pakollista, mutta suositeltavaa. Green Card todistaa liikennevakuutuksesi voimassaolon ulkomailla.

Muista tilata Green Card hyvissä ajoin ennen matkaasi Oma Fennia -palvelun Ilmoitukset-osiossa, niin lähetämme sen sinulle postitse.



Usein kysyttyä

Jos kaipaat vielä muuta tietoa, katso usein kysytyt kysymyksemme.

Lisää aiheesta

Auton tuulilasi vahingoittui

Lue lisää
Vakuutukset ja palvelutVahingotAsiakaspalveluAsiakasedutUsein kysyttyäAjankohtaistaMedialleYritysasiakkaatTietoa FenniastaAvoimet työpaikatBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotTietosuoja ja käyttöehdotSaavutettavuusYksityisyyden suoja puhelinpalvelussaEvästeet