Ring vår kundtjänst i kundrelaterade ärenden, t.ex. om du vill göra ändringar i försäkrings- eller kunduppgifter. Via kundtjänsten kan du även teckna försäkringar eller begära offert.
Samtal till våra servicenummer som börjar med 010 5 kostar 8,35 cent/samtal + 16,69 cent/min.
För inrikessamtal från fast telefon till våra servicenummer som börjar med 010 19 och 020 tas en lokalnätsavgift ut och från mobiltelefon en mobiltelefonavgift enligt operatörens taxa.
Samma avgift tas ut både för kö- och samtalstid.
Vid samtal från utlandet gäller avgiften för utrikessamtal i respektive land.
Vi spelar in telefonsamtal
för att bekräfta affärshändelser samt för att säkerställa innehållet i det samtal som förs med kunden när det gäller bolagets försäkrings-, ersättnings-, specialgransknings- och placeringsverksamhet
för att sköta kundrelationer
för utbildning i syfte att förbättra vår kundservice.
Fennia behandlar sina kunders personuppgifter och ser till att deras integritet skyddas i enlighet med sekretess- och dataskyddsbestämmelser. För att detta ska vara möjligt, ska kunden alltid identifieras. Försäkringstagaren kan uträtta sina och den försäkrades ärenden. Vårdnadshavaren eller försäkringstagaren kan uträtta ärenden för en försäkrad som är under 15 år.
Om du vill uträtta en annan persons försäkrings- och skadeärenden, ska du ha en fullmakt för uträttande av ärenden.