
Så här kan du som företagskund sköta ärenden i olika situationer
Fakturaärenden
Du kan uträtta dina fakturaärenden på nättjänsten Mitt Fennia när det passar dig bäst. På Mitt Fennia finner du alla dina fakturor och dokument och nu även ersättningsbeslut.
Om du vill ha förlängd betalningstid för din faktura kan du kontakta oss via Mitt Fennia.
Om du ännu inte har börjat använda nätfakturan, kan du enkelt beställa den via länken på Mitt Fennias ingångssida. Du kan också avstå från brevpost genom att uträtta ärenden elektroniskt.
Om du har frågor om fakturor i övrigt, ta del av vanliga frågor om fakturering.
Mitt Fennia för företag
På nättjänsten Mitt Fennia ser du smidigt ditt företags försäkringsbrev, ersättningsbeslut, fakturor och försäkringsintyg. I tjänsten kan du uträtta alla dina försäkringsärenden, begära offerter på nya försäkringar, skicka meddelanden till oss och kontakta vår kundtjänst via livechatt.
För företag som använder Mitt Fennia har man på Mitt Fennia fastställt minst en huvudanvändare eller en behörighetsadministratör. Dessa personer kan ge rättigheter till övriga användare.
Boka ett möte
Du kan boka ett möte antingen som ett webbmöte eller på kontoret.
På ett webbmöte kan du träffa en expert på samma sätt som på kontoret, men utan att du behöver förflytta dig.
Du är också välkommen till vårt kontor, men boka först en tid som passar dig bäst i vår möteskalender. Med tidsbokningen säkerställer vi att våra experter kan ge dig personlig service.
Om det i kontorets tidsbokningskalender inte finns en ort som passar ditt företag, kan du boka ett webbmöte.
Observera att vi inte handlägger skadeärenden under webbmöten. Mer information och anvisningar för skadesituationer finns på vår webbplats.
Teckna en försäkring
Du kan teckna försäkringar genom att begära en offert på en webblankett, genom att boka ett möte på webben eller på kontoret eller genom att ringa vår kundtjänst. Välj det kontaktsätt som passar dig bäst.
Om du är en kund hos oss och använder Mitt Fennia för företag, kan du teckna försäkringar även via den tjänsten. I Mitt Fennia finns även livechatt där en expert på kundbetjäning står till din tjänst.
Verkliga förmånstagare
Försäkringsbolaget har lagstadgad skyldighet att kontrollera kundernas identitet. Detta betyder att vi på Fennia ska ha tillräcklig information bland annat om företagets ägare och affärsverksamhetens art och omfattning.
En verklig förmånstagare är en person om äger företaget eller på annan grund utövar bestämmanderätt i det.
Sköta skadeärenden
Anvisningar för att sköta olika skadesituationer får du på vår webbplats.
Du kan ansöka om ersättning och anmäla en skada enkelt på Mitt Fennia för företag.
Ändra och kontrollera försäkringar och kunduppgifter
På Mitt Fennia för företag kan du kontrollera vilka försäkringar ditt företag har tecknat.
Om du vill kontrollera att ditt försäkringsskydd är uppdaterat eller om du vill göra ändringar i dina försäkringar, kan du kontakta vår kundtjänst eller boka ett webbmöte.
Arbetarskydd
Vi vill möjliggöra att arbetarskyddskulturen i ditt företag utvecklas mot förutseende Safety First-tänkande. Läs mer, om du vill utveckla arbetarskyddet i ditt företag till toppnivå.
Vanliga frågor
Om du vill ha mer information, kan du ta del av våra vanliga frågor.
Fennias föreningspartner
Fennia samarbetar med flera olika föreningar. Tillsammans med våra samarbetspartner har vi tagit fram försäkringspaket med vilka ditt företag kan täcka olika risker i företagsverksamhet. Dessutom kan du få förmåner till försäkringar för hem, familj och fordon.