Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Anvisningar för skadesituationer
  • Transport

Transport

Egendomsförsäkringar för transport ersätter skador på gods under transporten, och ansvarsförsäkringar för transport ersätter skador som orsakas en annan persons egendom under transporten.

1
Anmäl skadan till oss på Fennia genom att skicka en skadeanmälan till oss som ett meddelande i Mitt Fennia för företag eller per e-post.
2
dokumentation
Bifoga nödvändiga uppgifter och dokument till skadeanmälan: en kopia av originalfakturan, en kopia av fraktfakturan, transportdokumentet (fraktsedel eller motsvarande), en kopia av reklamationen och ersättningsanspråk.
3
Vi ger ett ersättningsbeslut i ärendet eller begär mer information vid behov.

Vid behov ber vi att få fotografier av skadan, en kopia av reklamationen, ett eventuellt polisundersökningsprotokoll och andra dokument som hänför sig till ärendet, till exempel lossningsrapport och skadeinspektionsrapport.

Behöver du hjälp?

Om du har frågor hjälper vår skadetjänst på telefonnumret 010 503 6606 må–fr kl. 9–16. Du kan också skicka ett meddelande till kuljetusvahingot@fennia.fi eller i Mitt Fennia.

Samtalspriser

Lisää aiheesta

Skador – företag

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceVanliga frågorAktuelltMedietjänsterPrivatkunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetSamtalspriser och integritetsskyddKakor