
Vanliga frågor om företagets fakturering
Om du har anlitat en nätfakturaoperatör ser du Fennias försäkringsfakturor direkt i nätfakturaoperatörens tjänst. E-fakturorna hittar du i din nätbank.
Fakturorna finns i sin helhet på fliken Dokument och räkningar i Mitt Fennia för företag. Vid behov kan du skriva ut fakturan i Mitt Fennia.
Alla försäkringsfakturor som Fennia skickat arkiveras i Mitt Fennia för företag.
Du kan kontrollera det i din nätbank eller i nätfakturaoperatörens tjänst.
Fennia kopplar överbetalningen till öppna försäkringspremier. Om det inte finns några öppna försäkringspremier återbetalar Fennia överbetalningen till företagets angivna konto för försäkringspremier. Du kan kontrollera kontonumret för försäkringspremier på fliken Egna uppgifter i Mitt Fennia för företag.
Om vi inte hittar kontonumret för försäkringspremier i företagets uppgifter och det inte finns några öppna försäkringspremier, återbetalar Fennia överbetalningen som betalningsanvisning.
Anmäl ändringen av företagets faktureringsadress till Fennia. Du kan anmäla ändringen med ett meddelande i Mitt Fennia för företag eller i chatten.
Anmäl ändringen av företagets nätfakturaadress till Fennia.
Du kan göra en anmälan i Mitt Fennia för företag eller per e-post på verkkolasku@fennia.fi.