Gå till innehållet

Vanliga frågor om företagets fakturering

Om du har anlitat en nätfakturaoperatör ser du Fennias försäkringsfakturor direkt i nätfakturaoperatörens tjänst. E-fakturorna hittar du i din nätbank.

Fakturorna finns i sin helhet på fliken Dokument och räkningar i Mitt Fennia för företag. Vid behov kan du skriva ut fakturan i Mitt Fennia.

Alla försäkringsfakturor som Fennia skickat arkiveras i Mitt Fennia för företag.

Logga in på Mitt Fennia för företag

Du kan kontrollera det i din nätbank eller i nätfakturaoperatörens tjänst.

Länken till beställning av nätfaktura finns på ingångssidan till Mitt Fennia. För beställningen behöver du FO-nummer, nätfakturaadress och operatörskod.

Logga in på Mitt Fennia för företag Uträtta ärenden elektroniskt

Fennia kopplar överbetalningen till öppna försäkringspremier. Om det inte finns några öppna försäkringspremier återbetalar Fennia överbetalningen till företagets angivna konto för försäkringspremier. Du kan kontrollera kontonumret för försäkringspremier på fliken Egna uppgifter i Mitt Fennia för företag.

Om vi inte hittar kontonumret för försäkringspremier i företagets uppgifter och det inte finns några öppna försäkringspremier, återbetalar Fennia överbetalningen som betalningsanvisning.

Logga in på Mitt Fennia för företag

Anmäl ändringen av företagets faktureringsadress till Fennia. Du kan anmäla ändringen med ett meddelande i Mitt Fennia för företag eller i chatten.

Logga in på Mitt Fennia för företag

Anmäl ändringen av företagets nätfakturaadress till Fennia.

Du kan göra en anmälan i Mitt Fennia för företag eller per e-post på verkkolasku@fennia.fi.

Logga in på Mitt Fennia för företag