
Vanliga frågor om företagets ärenden
Vi behöver kontonumret för eventuell återbetalning av försäkringspremier. Kontrollera under Mina uppgifter i Mitt Fennia att ditt kontonummer är uppdaterat. För ersättning som betalas ut för en skada meddelas kontonumret från fall till fall.
Du kan aktivera meddelanden på fliken Egna uppgifter i Mitt Fennia för företag. På så sätt får du smidigt besked om meddelanden, dokument och fakturor som kommit till Mitt Fennia.
Du kan uppdatera leveranssättet för ersättningsbeslut på fliken Egna uppgifter i Mitt Fennia för företag. Uppdateringen kan göras av huvudanvändaren av Mitt Fennia.
Om du är huvudanvändare av Mitt Fennia kan du ändra företagets telefonnummer, e-postadress och kontonummer för återbetalning av försäkringspremier på fliken Egna uppgifter i Mitt Fennia för företag.
Om du vill ändra andra kund- eller faktureringsuppgifter för företaget kan du lämna ett meddelande i Mitt Fennia för företag eller uträtta ärenden i chatten.
Du kan ladda ner ett försäkringsintyg över företagets försäkring i Mitt Fennia för företag. Om du inte kan ladda ner försäkringsintyget på fliken Försäkringar, kan du be om intyget med ett meddelande i Mitt Fennia.
Anmäl adressändringen för företaget till Fennia, så att vi vid behov kan uppdatera ditt försäkringsskydd och beakta de förknippade affärsriskerna. Du kan anmäla ändringen med ett meddelande i Mitt Fennia för företag eller i chatten.
Observera att endast företrädaren för företaget enligt uppgifterna i handelsregistret kan sköta företagets försäkringsärenden. I försäkringsärenden kontrollerar vi alltid att rättigheterna att företräda företaget är uppdaterade, och begär ytterligare upplysningar om det behövs.
Uppdaterade uppgifter i handelsregistret underlättar ärendehanteringen. Företaget kan även befullmäktiga en fysisk person att sköta försäkringsärenden.
Du kan köpa försäkringar i chatten via Mitt Fennia för företag, per telefon eller genom ett personligt besök.
I Mitt Fennia för företag kan du bevilja behörigheter på olika nivåer beroende på personens arbetsuppgifter. I Mitt Fennia kan huvudanvändaren se behörighetsnivåerna för alla användare i företaget.
Observera att behörighetsnivån som beviljats i Mitt Fennia ger rätt att sköta ärenden endast i nättjänsten Mitt Fennia. För uträttande av ärenden via andra kanaler krävs en separat fullmakt för uträttande av försäkringsärenden. Du kan ställa frågor om fullmakter med ett meddelande i Mitt Fennia eller per telefon på 010 503 8813.
Du kan boka tid på vårt kontor för dig eller ditt företag på vår tidsbokningstjänst . Om du vill, kan du också boka ett webbmöte .




I kunduppgifterna frågar vi efter din personbeteckning eller ditt företags FO-nummer för att kunna ta fram dina försäkringsuppgifter före mötet. Vi kontrollerar också alltid nya privatkunders kredituppgifter innan vi ger en ny försäkringsoffert. Vad gäller företag så kontrollerar vi att den person som kommer till mötet har fullmakt att uträtta företagets försäkringsärenden. Om du är företagskund och har en egen kontaktperson på Fennia, kontakta direkt din kontaktperson.
Om du inte kan komma på mötet, kan du avboka det med bokningsnyckeln som du hittar i bekräftelsemeddelandet som vi skickade per e-post. Mata in bokningsnyckeln i fältet Ändra eller avboka en bokning på tidsbokningstjänsten.
Du kan även avboka genom att ringa vår kundtjänst.
Notera att vi har rätt att vid behov avboka mötet. Då erbjuder vi t.ex. telefontid eller webbmöte istället. I dessa undantagsfall kontaktar vi dig dock alltid före den bokade mötestiden.