Hyppää sisältöön
Nainen ja puhelin.

Yhteystiedot yritysasiakkaille

Yritysten vakuutusasiat

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme vakuutuksiin ja yritystietoihin liittyvissä asioissa.

Fennian asiakaspalvelu
ma–pe 9–16.30
Suomeksi 010 503 8818 Ruotsiksi 010 503 8813
Henki-Fennian asiakaspalvelu
ma–pe 9–16
Liikennevakuutukset
ma–pe 9–16.30
Suomeksi 010 195 032 Ruotsiksi 0206 93102
Työtapaturmavakuutukset
ma–pe 9–16.30
Verkkopalvelujen käyttäjätuki
ma–pe 9–15
Oma Fennian chat
ma–pe 9–16.30

Muut palvelunumerot

Palvelut vakuutusmeklareille
ma–pe 9–16

Vahinkopalvelu

Korvauksen hakeminen onnistuu helpoiten yritysten Oma Fenniassa.

Kirjaudu yritysten Oma Fenniaan

Monissa tilanteissa sinun ei tarvitse täyttää korvaushakemusta ollenkaan, vaan suorakorvaus ja vahingosta selviytymistä helpottavat palvelumme säästävät sinut vahinkoilmoituksen tekemiseltä. Jos haet korvausta lomakkeella, voit lähettää vahinkoilmoituksen netissä sähköisesti.

Toimintaohjeet vahingon sattuessa

Yhteystiedot

Lakisääteisten vahinkopalveluiden yhteystiedot löydät alta.
Muissa vahinkotilanteissa katso toimintaohjeet vahingon sattuessa.

Liikennevahingot
ma–pe 9–16
Työtapaturmakorvaukset
ma–pe 9–16

Muut yhteystiedot

Henkilöasiakkaan palvelunumerotKonttorit ja ajanvarausFennian pääkonttori

Emme peri puheluista erillistä palvelumaksua.

Soitto 010 5 -alkuisiin, 010 19 -alkuisiin ja 020-alkuisiin palvelunumeroihimme maksaa: 

  • Matkapuhelimesta soitettaessa oman operaattorin perimän matkapuhelumaksun verran. 
  • Ulkomailta soitettaessa operaattorin ulkomaanpuhelun verran. 
  • Kotimaan verkosta soitettaessa paikallisverkkomaksun verran. 

Sama maksu peritään sekä jonotus- että puheluajalta. 

Nauhoitamme puheluita

  • liiketapahtumien todentamiseksi sekä asiakkaan kanssa käydyn keskustelun sisällön varmentamiseksi yhtiön vakuutus-, korvaus- ja erikoistarkastustoiminnoissa
  • asiakassuhteen hoitamiseksi
  • koulutuskäyttöön asiakaspalvelun parantamiseksi.

Fennia käsittelee asiakkaidensa henkilötietoja ja huolehtii heidän yksityisyyden suojastaan salassapito- ja tietosuojasäännösten mukaisesti. Jotta se on mahdollista, asiakas on aina tunnistettava. Vakuutuksenottaja voi hoitaa itseään ja vakuutettua koskevia asioita. Alle 15-vuotiaan vakuutetun asioita voi hoitaa huoltaja tai vakuutuksenottaja.

Vakuutuksiin, korvauksiin tai asiakkuuteen liittyvien tietojen antamiseen täytyy olla aina jokin peruste. Tietoja voidaan antaa vain yrityksen nimenkirjoitusoikeudelliselle tai henkilölle, jolla on esittää vakuutuksenottajayrityksen todisteellinen suostumus. Todisteellinen suostumus tarkoittaa yleensä valtakirjaa tai muuten yksilöityä suostumusta.

Tiedustelijan tulee toimittaa todistettava selvitys suostumuksen olemassaolosta, ellei tietoa ole jo aiemmin toimitettu Fennialle. Vakuutusyhtiölaki edellyttää, että suostumuksen tulee aina olla yksilöity, eli avoin tai yleisluontoinen valtakirja hoitaa asioita jonkun puolesta ei riitä.

Katso tästä ohjeet

Tietoturvasyistä emme käytä tavallista sähköpostia vakuutus- tai korvausasioiden hoitamiseen. 

Jos haluat ottaa yhteyttä viestillä, lähetä se meille Oma Fennia -verkkopalvelun kautta. Oma Fennian viestit ovat suojattuja, toisin kuin tavalliset sähköpostit. Oma Fennian kautta pystymme myös tunnistamaan sinut välittömästi. 

Kirjaudu yritysten Oma Fenniaan

Fennian lähettämien luottamuksellisten sähköpostien yhteys on suojattu TLS-salauksella. Turvallisuussyistä viestin lukemista on rajoitettu ja se voidaan lukea korkeintaan 30 päivän ajan.

Kun saat ilmoituksen luottamuksellisesta sähköpostista, pääset varsinaiseen viestiin klikkaamalla ilmoitusviestissä olevaa linkkiä.

Voit tallentaa viestin liitteineen turvalliseen sijaintiin lukemisen yhteydessä.