Hyppää sisältöön
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Om Fennia
  • Bolagen i Fennia

Bolagen i Fennia

Fennias tjänster genomförs av Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia som specialiserat sig på skadeförsäkring, Fennia Liv som erbjuder frivilliga liv-, pensions- och sparförsäkringar och av servicebolaget Fennia-service Ab.

Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia är ett ömsesidigt bolag, dvs. det ägs av kunderna. Fennia Liv och Fennia-service Ab är Fennias dotterbolag. Eftersom det inte finns några utomstående placerare, kan Fenniakoncernens vinster användas för att utveckla tjänsterna för kunderna.

Vi är strax nästan 1 000 Fenniaanställda och vi verkar runt om i Finland. Vårt huvudkontor ligger i Böle i Helsingfors.

Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia

Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia är ett kundägt finländskt skadeförsäkringsbolag med djupt rotade rötter och värderingar i företagande. Till vårt verksamhetsområde hör lagstadgade och frivilliga skadeförsäkringar, som vi erbjuder företag, företagare och hushåll.

Kallelse till ordinarie bolagsstämma 3.5.2023

Fennia Liv

Försäkringsaktiebolaget Fennia Liv har specialiserat sig på frivilliga liv-, pensions- och sparförsäkringar. Fennia Liv är 100 procent ägt av och dotterbolag till Fennia.

Vi hjälper våra kunder att nå framgång och erbjuder ekonomiska trygghetslösningar för långtidssparande, effektiv belöning och gardering mot oförutsägbara och tråkiga händelser. Företag, företagare, privatpersoner och privathushåll har nytta av våra mångsidiga tjänster och får hjälp av våra experter.

Personlig service och enkla digitala kanaler skapar grund för nöjda kunder som når framgång med hjälp av oss. Våra sakkunniga personförsäkringstjänster är lättillgängliga för alla Fenniakoncernens kunder.

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor