Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Innehållsstudio
  • I vilka situationer hjälper FenniaVårdaren? Fanny svarar
Fanny på Fennia svarar.

I vilka situationer hjälper FenniaVårdaren? Fanny svarar

1.2.2024

Hej Fanny!

Under en lunch med en kollega började vi prata om sjukförsäkring och jag funderar nu på att skaffa en. Kollegan berättade om sin egen sjukförsäkring hos Fennia som innehåller FenniaVårdaren, som uppenbarligen har varit till hjälp vid många tillfällen.

Vi hann inte prata om saken i mer detalj, så jag frågar nu vad den här FenniaVårdaren egentligen är och i vilka situationer den kan hjälpa?

Tack på förhand!

Merja


Tack för ditt meddelande Merja!

Det värmer hjärtat att höra att din kollega har fått hjälp av vår FenniaVårdare. Tjänsten skapades en gång i tiden just för att hjälpa och stöda våra kunder i hälsorelaterade situationer där expertkunskaper behövs. Till vår glädje har tjänsten varit omtyckt ända från början.

Kort sagt är FenniaVårdaren en utbildad sjukskötare som ger råd i hälsofrågor, bokar tid till vård och gör en skadeanmälan åt dig. Du når FenniaVårdaren enkelt till exempel via FenniaVårdaren-chatten varje dag klockan 7–22. I det här avseendet rekommenderar vi att du installerar Pihlajalinna-appen på din telefon, så att du har den färdigt när du behöver kontakta FenniaVårdaren. Du når också FenniaVårdaren via telefon.

Utöver sjukkostnadsförsäkringen ingår FenniaVårdaren också i Fennias olycksfallsförsäkring och resenärförsäkring när du reser i hemlandet. Tjänsten hjälper dig i samtliga frågor som gäller sjukdomar och olycksfall inom Finlands gränser. Det ligger oss varmt om hjärtat att våra kunder får utmärkt service ända från att de tecknar en försäkring till att de eventuellt behöver använda den.

Vår målsättning är att FenniaVårdaren med sin rådgivning och expertis ska underlätta våra kunders vardag. Efter att du har varit i kontakt med FenniaVårdaren kan du alltså lita på att du vet hur du ska gå vidare i ärendet. Ersättningshandläggningen löper smidigt, eftersom vårdaren gör en skadeanmälan åt dig och du bara betalar en eventuell självrisk. På så sätt kan du även förutse finansiella förändringar som situationen för med sig. Du kan ansöka om ersättning för eventuella läkemedelskostnader senare via Mitt Fennia.

FenniaVårdaren hjälper i till exempel följande situationer:

  • Om ditt barn blir sjukt kan du ringa till FenniaVårdaren med låg tröskel och få råd. Det här kan minska oron särskilt kvällstid och om det är långt till läkaren. I bästa fall slipper du en sådan resa helt.

  • Vid mindre olyckor, till exempel om du vrickar foten när det är halt, ger FenniaVårdaren anvisningar och stöd. FenniaVårdaren kan också boka en tid till vård och göra en skadeanmälan åt dig.

Det gläder oss att FenniaVårdarens telefontjänst och chatt är omtyckta tjänster. Vårt mål är att möjligheten att diskutera frågor som gäller den egna hälsan med en expert ska ge en tillitsfull känsla i den vidare behandlingen av ärendet.

Jag önskar dig hälsa och välmående!

Fanny

Psst! Läs mera on FenniaVårdaren här.

Lue lisää

ReseförsäkringSjukförsäkringOlycksfallsförsäkringArtikelVälbefinnande

Dela

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor