Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Välkommen till Fennias och Helens gemensamma webbplats

Välkommen till Fennias och Helens gemensamma webbplats

Råkat ut för skada, förlust eller stöld?

Anvisningar för ansökan om ersättning

Om du har ett Helen Tjänsteavtal kan du göra skadeanmälan på denna sida. Vänligen läs våra anvisningar nedan.

Det går tyvärr inte att skicka anmälan om egendomsskador med bilagor för närvarande. Vänligen skicka din anmälan utan bilagor. Om bilagorna behövs ber Fennia vid skaderegleringen att få dem separat.

Egendomsskada

Egendomsförsäkringen ersätter sakskador på den försäkrade egendomen som skett på grund av brand, storm, åska, läckage, inbrott, stöld, bräckage eller annan oförutsedd händelse.

Ansvarsskada

Ansvarsförsäkringen ersätter om den försäkrade förorsakar person- eller sakskada åt någon utomstående, förutsatt att den försäkrade enligt gällande rätt är ersättningsskyldig.

Rättsskyddsskada och identitetsstöld

Rättsskyddsförsäkringen ersätter nödvändiga och skäliga advokat- och rättegångskostnader då du behöver hjälp av en advokat i tviste-, brott- och ansökningsmål.

Identitetsstöld innebär att någon olovligt använder dina personuppgifter som identitetsbevis, för att till exempel lyfta snabblån, teckna mobilabonnemang eller beställa varor i ditt namn.

Helens kundtjänst

Ifall du vill göra ett nytt Tjänsteavtal eller göra ändringar i ditt nuvarande avtal betjänar Helen på nummer 09 617 8080 (vardagar kl. 8–18).

Samtalspriser

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderFenniakoncernenLediga jobbBriefly in English
© Fennia-konserni
Konsernin yhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänsten