Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Sjukdom och olycksfall
  • Sjukdomar eller olycksfall i Finland

Sjukdomar eller olycksfall i Finland

FenniaVårdaren är en sjukskötare som svarar på samtliga frågor kring hälsa, bokar tid till vård och gör en skadeanmälan åt dig.

Anmäl en sjukdom eller ett olycksfall

1
mobiltelefon
Kontakta FenniaVårdaren. Du kan kontakta FenniaVårdaren via chatten varje dag kl. 7–22.
2
Pratbubblan ikon.
FenniaVårdaren fyller i skadeanmälan och bokar vid behov en tid hos en läkare och till undersökningar vid en vårdinrättning som Fennia samarbetar med.
3
I samband med ditt besök betalar du endast en eventuell självrisk som ingår i försäkringen till vårdinrättningen, som sedan fakturerar Fennia för kostnader som överskrider självrisken.
4
Om du själv har betalat vissa kostnader i samband med händelsen kan du ansöka om ersättning i tjänsten Mitt Fennia genom att fylla i formuläret Fortsatta kostnader – anmälan om personskada.

Du kan också kontakta FenniaVårdaren per telefon på 010 503 5900 varje dag kl. 7–22 eller uträtta ärenden med FenniaVårdaren via Pihlajalinnas hälsoapp.

Samtalspriser

Sök ersättning för kostnader som redan uppstått

1
Logga in med dina nätbankskoder eller ditt Mobil-ID i tjänsten Mitt Fennia för privatkunder.
2
På ingångssidan väljer du Anmälningar > Ny anmälan > Personskador.
3
Om du ansöker om ersättning första gången ska du välja Sjukkostnads- och olycksfallsanmälan. Om du har ansökt om ersättning tidigare eller anmält skadan till FenniaVårdaren ska du välja Fortsatta kostnader.
4
Gå till anmälan och fyll i ersättningsansökan.

Vanliga frågor

Lisää aiheesta

Sjuksköterskan ler.

FenniaVårdaren hjälper när du insjuknar eller råkar ut för ett olycksfall

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor