Hyppää sisältöön
Företagskunder
Suomeksi
Logga in på Mitt Fennia
  • Ingångssida
  • Aktuellt
  • Gick tvättmaskinen sönder? Fennias vitvaruassistans hjälper

Gick tvättmaskinen sönder? Fennias vitvaruassistans hjälper

7.5.2020

Sitter tvätten fast i tvättmaskinen? Blir maten för varm i kylskåpet? Dessa irriterande vardagsproblem kan lyckligtvis åtgärdas snabbt och hjälpen är bara ett telefonsamtal bort. Maiju Alasaari och hennes team på nio personer vid Fennias vitvaruassistans löser kundernas problem med hushållsapparater i en handvändning.

Fennias kunder som råkat ut för en olyckshändelse som inkluderar en hushållsmaskin kan vända sig direkt till Fennias vitvaruassistans. En typisk situation är att en diskmaskin, kyl, frys eller tvättmaskin har gått sönder.

När telefonen ringer rycker Maiju och hennes team ut och hjälper kunderna med deras vardagsproblem och gör samtidigt en skadeanmälan för kundens räkning. Tillsammans med kunden reder man snabbt ut vilket ersättningssätt som är det bästa i den specifika situationen.

– Det är tillfredsställande att kunna behandla kundens ersättningsärende så snabbt som möjligt och komma fram till den bästa lösningen med bara en kontakt. Det är just det som är hela tanken bakom tjänsten. Det är bra att kontakta Vitvaruassistansen så snart som möjligt så kan vi snabbt åtgärda problemet, tipsar Maiju.

Om det inte lönar sig att reparera apparaten, kan kunden få en ny apparat istället för den trasiga. På så sätt behöver man inte själv lägga ner tid på att leta upp en lämplig apparat. Redan under det första samtalet kan man välja ut en lämplig apparat och ordna hemtransport till dörren. I samband med leveransen installeras den nya apparaten på sin plats och den gamla apparaten kan föras bort i samma veva.

Om kunden hellre själv vill undersöka vilket utbud som finns, kan man istället välja ersättning i form av presentkort hos Power. Presentkortet kan snabbt tas i bruk och man kan genast åka iväg till affären och börja jämföra de olika alternativen. Presentkortet kan användas för Powers hela sortiment, man behöver alltså inte skaffa en ny tvättmaskin för att ersätta den gamla utan man kan om man vill i stället köpa en ny tv. Presentkortets värde fastställs på basis av en motsvarande apparat som den som gått sönder, med beaktande av eventuella ålders- och självriskavdrag. En fördel med presentkortet är att du också beviljas en förhöjning på 10 %.

Om kunden inte vill utnyttja de alternativ som erbjuds kan man också få ut ersättningen i pengar.

Vitvaruproffs till din tjänst

Vitvaruassistansens anställda är proffs inom kundservice. De har också en vardaglig superkraft – de har stenkoll på hushållsapparater! Precis som Maiju har alla vid Vitvaruassistansen nämligen först jobbat i Powers kundtjänst eller affär. Därför har de en gedigen kunskap om olika hushållsmaskiner och deras egenskaper.

– Om t.ex. tvättmaskinsluckan har låst sig, kan vi tipsa om att de flesta tvättmaskiner har en knapp för nödtömning. Med ett och samma samtal lyckas man klara av skadeanmälan, rädda kundens kläder och beställa en ny maskin med leverans direkt hem, sammanfattar Maiju grundtanken bakom servicen.

Maiju är stolt över nivån på den service som Vitvaruassistansen ger.

– Det har varit fint att se hur två kundorienterade företag har förenat sina krafter för kundernas bästa. På så sätt kan vi ge bästa möjliga service, betonar Maiju.

Kontaktuppgifter och öppettider för Fennias vitvaruassistans hittar du

här
.

Försäkringar och tjänster Skador Kundservice Aktuellt Företagskunder Medietjänster Fenniakoncernen Briefly in English
© Fennia-konserni
00017 Fennia, Helsinki
Puhelin: 010 5031
Dataskydd och användarvillkor Tillgänglighet Samtalspriser och integritetsskydd