Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Tillgänglighetsutlåtande för chattjänsten

Tillgänglighetsutlåtande för chatt

Detta är ett tillgänglighetsutlåtande av organisationen Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia

Tillgänglighetsutlåtandet gäller chattjänsten och upprättades den 7 juni 2024.

Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten

Uppfyller delvis tillgänglighetskraven.

Tillgängligheten har granskats av en expert på Fennia.

Fennia lanserar en ny chattjänst vars komponenter är tillgängliga. Lanseringen kommer att ske senast i juni 2025. Chattjänsten uppfyller tillgänglighetskraven enligt nivå A i standarden WCAG 2.1.

Icke-tillgängligt innehåll:

Webbplatsen uppfyller ännu inte alla krav.

Hanterbar: Livechatten kan inte användas från tangentbordet, utan fokus blir kvar i chattroboten i bakgrunden

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister:
Det går att öppna livechatten till kundtjänsten från tangentbordet, men samtalsfältet kan inte aktiveras och livechatten kan därför inte användas bara från tangentbordet. Fokuseringen aktiverar bara knappen Skicka och går sedan tillbaka till chattroboten i bakgrunden.
2.1.2 Ingen tangentbordsfälla

Robust: Otydliga statusmeddelanden

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister:
Sidan meddelar när chattfönstret har laddats färdigt. Meddelandet är dock otydligt och innehåller engelska.
4.1.3 Statusmeddelanden

Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst? Vi gör vårt bästa för att åtgärda bristen. Beskriv den på feedbackblanketten.

Tillsynsmyndighet

Ge feedback till oss som upprätthåller webbplatsen om du lägger märke till tillgänglighetsbrister på sidorna. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor, kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På regionförvaltningsverkets webbplats (tillganglighetskrav.fi) beskrivs det hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktinformation:

Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
www.tillganglighetskrav.fi
webbtillganglighet[snabel-a]rfv.fi
telefonväxel 0295 016 000

Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra tillgängligheten.
Vi erbjuder hjälp åt användare, för vilka de digitala tjänsterna inte är tillgängliga.
Du kan använda den här elektroniska blanketten för att beställa material i tillgänglig form.

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor