Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Privatkunder Företagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Tillgänglighetsutlåtande för chattjänsten

Tillgänglighetsutlåtande för chattjänsten

Detta är ett tillgänglighetsutlåtande av organisationen Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia

Tillgänglighetsutlåtandet gäller chattjänsten och upprättades den 6 juli 2021. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster, som förutsätter att offentliga nättjänster är tillgängliga. Tillgänglighetsutlåtandet publicerades den 30 november 2020. Chatten startade den 30 november 2020.

Tillgängligheten har granskats av en expert på Fennia.

Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten

Uppfyller delvis tillgänglighetskraven.

Icke-tillgängligt innehåll:

Webbplatsen uppfyller ännu inte alla krav.

Hanterbar: Tagentbordsnavigering i Internet Explorer

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister:
Tangentbordsnavigering är inte möjligt till alla delar i webbläsaren Internet Explorer.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.1.1 Tangentbord

Möjlig att uppfatta: Innehållet kan inte förstoras tillräckligt mycket

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister:
Zoomning av chattfönstret till 200 % hålls inte kvar vid sidbyte. Zoomningen blir kvar på cirka 150 %.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
1.4.10 Responsivitet
1.4.4 Förändring av textstorlek

Robust: Otydliga statusmeddelanden

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister:
Sidan använder aria-live-egenskap för att visa att chattfönstret har laddats färdigt. Meddelandet är dock otydligt och innehåller engelska.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
4.1.3 Statusmeddelanden

Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst? Vi gör vårt bästa för att åtgärda bristen.

Beskriv den på

feedbackblanketten
.

Tillsynsmyndighet

Ge feedback till oss som upprätthåller webbplatsen om du lägger märke till tillgänglighetsbrister på sidorna. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor, kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På regionförvaltningsverkets webbplats (tillganglighetskrav.fi) beskrivs det hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktinformation:

Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
www.tillganglighetskrav.fi
webbtillganglighet(snabel-a)rfv.fi
telefonväxel 0295 016 000

Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra tillgängligheten.
Vi erbjuder hjälp åt användare, för vilka de digitala tjänsterna inte är tillgängliga.
Du kan använda den här elektroniska blanketten för att beställa material i

.

Försäkringar och tjänster Skador Kundservice Företagskunder Aktuellt Medietjänster Fenniakoncernen Lediga jobb Briefly in English
© Fennia-konserni
00017 Fennia, Helsingfors
Dataskydd och användarvillkor Tillgänglighet Samtalspriser och integritetsskydd