Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Tillgänglighetsutlåtande för chattjänsten

Tillgänglighetsutlåtande för chattjänsten

Detta är ett tillgänglighetsutlåtande av organisationen Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia

Tillgänglighetsutlåtandet gäller chattjänsten och upprättades den 5 oktober 2021. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster, som förutsätter att offentliga nättjänster är tillgängliga. Tillgänglighetsutlåtandet publicerades den 30 november 2020. Chatten startade den 30 november 2020.

Tillgängligheten har granskats av en expert på Fennia.

Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten

Uppfyller delvis tillgänglighetskraven.

Icke-tillgängligt innehåll:

Webbplatsen uppfyller ännu inte alla krav.

Hanterbar: Tangentbordsnavigering i webbläsaren Internet Explorer

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister:
Tangentbordsnavigering är inte möjligt till alla delar i webbläsaren Internet Explorer. Användning av andra webbläsare, som Chrome eller Edge, rekommenderas.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.1.1 Tangentbord

Hanterbar: Livechatten kan inte användas från tangentbordet, utan fokus blir kvar i chattroboten i bakgrunden

(reparationstidtabell november 2021)
Icke-tillgängligt innehåll och dess brister:
Det går att öppna livechatten till kundtjänsten från tangentbordet, men samtalsfältet kan inte aktiveras och livechatten kan därför inte användas bara från tangentbordet. Fokuseringen aktiverar bara knappen Skicka och går sedan tillbaka till chattroboten i bakgrunden.
2.1.2 Ingen tangentbordsfälla

Tidtabellen för korrigering utreds för närvarande, och vi meddelar den så snart som möjligt i denna tillgänglighetsbeskrivning.

Robust: Otydliga statusmeddelanden

(reparationstidtabell oktober - november 2021)
Icke-tillgängligt innehåll och dess brister:
Sidan meddelar när chattfönstret har laddats färdigt. Meddelandet är dock otydligt och innehåller engelska.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
4.1.3 Statusmeddelanden

Tidtabellen för korrigering utreds för närvarande, och vi meddelar den så snart som möjligt i denna tillgänglighetsbeskrivning.

Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst? Vi gör vårt bästa för att åtgärda bristen.

Beskriv den på feedbackblanketten.

Tillsynsmyndighet

Ge feedback till oss som upprätthåller webbplatsen om du lägger märke till tillgänglighetsbrister på sidorna. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor, kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På regionförvaltningsverkets webbplats (tillganglighetskrav.fi) beskrivs det hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktinformation:

Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
www.tillganglighetskrav.fi
webbtillganglighet[snabel-a]rfv.fi
telefonväxel 0295 016 000

Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra tillgängligheten.
Vi erbjuder hjälp åt användare, för vilka de digitala tjänsterna inte är tillgängliga.
Du kan använda den här elektroniska blanketten för att beställa material i tillgänglig form.

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderFenniakoncernenLediga jobbBriefly in English
© Fennia-konserni
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänsten