Hyppää sisältöön
    Privathushåll
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Företagskunder
Suomeksi
Logga in på Mitt Fennia

3 skäl varför Fennia är intressant val som arbetsplats för framtida experter

17.3.2021

Vi har som konsumenter vant oss att köpa online, titta på underhållning via streamingtjänster och boka tid till läkare på webben dygnet runt. Därför har också våra förväntningar på försäkringstjänster förändrats.

På Fennia jobbar vi på för fullt med precis detta. Vi har startat en förändringsresa, där vi så småningom förnyar hela vår verksamhet. Förändringar sker till exempel i vårt sätt att tänka och jobba, i våra arbetsredskap, försäkringsprodukter, vår kundservice och prissättning.

– Det tar dock tid att vända ett drygt 100-årigt skepp. Vi har mycket intressant att lära oss och en hel del att lära bort, säger personaldirektör Anu Nurro.

Förändringsresan har tre yrkesmässigt spännande lockfaktorer särskilt för IT-kunniga, försäljare och kundrådgivare som jobbat digitalt samt för experter inom digitala tjänster och kundupplevelse.

Tre skäl för framtida experter att välja Fennia som arbetsplats

1. Du kan utöka ditt digitala expertnätverk

På Fennia kan du utöka ditt kunnande genom att inifrån se hur ett drygt 135 år gammalt försäkringsbolag förändras till ett framtida kundinriktat företag som erbjuder digitala tjänster.

En så här omfattande omvälvning klarar inte en eller två personer av, utan den kräver ett stort gäng experter på toppnivå.

– Utöver att vi är ett tillräckligt stort företag för att utveckla våra tjänster är vi också en tillräckligt liten gemenskap där allas röst hörs och är av betydelse, poängterar Anu.

Som Fenniaanställd kan du genomföra förnyelsearbetet i ditt eget team, men också tillsammans med experter inom flera branscher. Till exempel i förnyandet av kundservicesystemet deltar utöver kundrådgivare också representanter för marknadsföringen, kommunikationen, de juridiska tjänsterna och för affärsverksamheten samt tekniska experter. I vårt multiprofessionella gäng utökar du din kännedom om digital transformation och skapar nya nätverk utan att du ens märker det.

2. Du får förutsättningar som hjälper dig framåt i karriären i den digitaliserade världen

I traditionella företag berör de mest omfattande omvälvningarna onekligen tankesätt och arbetssätt. Om du ser dig i rollen som chef i något skede av din karriär, får du av vår förändringsresa också erfarenhet av att leda kultur mot strategisk målkultur. Resan från traditionell till modern och från försiktig till modig tar flera år. Den här erfarenheten av förändringsledning kan du också senare utnyttja i din karriär.

På Fennia kan du dock även göra en lång karriär. Våra olika utvecklingsprojekt ger dig nya möjligheter att utvecklas yrkesmässigt och klättra i karriären allt eftersom ditt kunnande växer.

– Under de kommande åren uppstår nya roller särskilt inom de digitala tjänsterna och inom utvecklingen av försäkringsprodukter samt inom ledning av kundupplevelse, säger Anu.

3. Mer humant arbetsliv trots digitalisering

Moderna verktyg och förnyade försäkringsprodukter allena gör oss inte moderna. Också framtidens arbetsliv ska vara hållbart och främja välbefinnande. Även om förnyelse och utveckling ger energi, kan förändringar i arbetslivet vara utmanande för orken.

– Vi är inga maskiner och få av oss orkar vara superhyperaktiva varje dag, konstaterar Anu.

Därför har vi reserverat upp till fem år för detta förnyelsearbete och delat upp arbetet i mer hanterbara bitar. Du är välkommen till Fennia som du är, utan rädsla för överdrivna förväntningar eller misslyckanden.

Du hinner galant forma våra framtida tillvägagångssätt, med vilka du sedan kan utföra ditt arbete smidigt och meningsfullt – det fastställer vi nämligen tillsammans.

I den omvälvande och digitaliserade världen tänker vi inte glömma vår humana grunduppgift. På Fennia tryggar vi livet för nästan en halv miljon finländare. Även i framtiden skapar försäkring nya möjligheter, trygghet och bekymmersfrihet i livet. När nöden är som störst kan en försäkring vara räddningen för kunden. Just din expertis kan rädda våra kunders ekonomi eller till och med hälsa.

Framtidens Fennia Artikel Fennia

Dela

Försäkringar och tjänster Skador Kundservice Aktuellt Företagskunder Medietjänster Fenniakoncernen Briefly in English
© Fennia-konserni
00017 Fennia, Helsingfors
Puhelin: 010 5031
Dataskydd och användarvillkor Tillgänglighet Samtalspriser och integritetsskydd