Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Digital tillgänglighet
  • Tillgänglighetsutlåtande för sociala medier

Tillgänglighetsutlåtande för Fennias sociala medier

Detta är ett tillgänglighetsutlåtande av organisationen Ömsesidiga försäkringsbolaget Fennia

Detta tillgänglighetsutlåtande gäller Fennias sociala medier. Utlåtandet uppdaterades senast 1.9.2022. Tillgängligheten har bedömts av organisationen själv.

Fennias sociala medier är Facebook, YouTube, Instagram, Twitter och LinkedIn.

Tillgänglighetsstatus

Uppfyller delvis tillgänglighetskraven. Det finns brister i tillgängligheten av Fennias sociala medier. Korrigeringar görs när innehållet uppdateras.

Tillgängligheten beaktas i publiceringar i Fennias sociala medier enligt de möjligheter kanalerna erbjuder, exempelvis på följande sätt:

  • Videorna förses med undertexter.

  • Videor i berättelseform, såsom inlägg i Instagram stories, förses med undertexter eller en tillräckligt beskrivande text.

  • Tillgängligheten av hashtaggar som används i inläggen beaktas.

  • Bildinläggen förses med alt-text eller bildinnehållet beskrivs på något annat sätt i textform i bildtexten eller i kommentaren.

Innehåll som inte är tillgängliga

  • Alla videor har inte undertexter. Undertexter saknas särskilt i sådana videor som har publicerats innan 2021.

  • Undertexter saknas i en del av de direkta live-inspelningarna i videoform, trots att inspelningarna har spelats in för över 14 dygn sedan (Instagram live-inspelningar).

  • Undertexter saknas i sådana inspelningar som inte har en kritisk betydelse för kundernas verksamhet.

Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst? Vi gör vårt bästa för att åtgärda bristen. Beskriv den på feedbackblanketten.

Tillsynsmyndighet

Ge feedback till oss som upprätthåller webbplatsen om du lägger märke till tillgänglighetsbrister på sidorna. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor, kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På regionförvaltningsverkets webbplats (tillganglighetskrav.fi) beskrivs det hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktinformation:

Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
www.tillganglighetskrav.fi
webbtillganglighet(snabel-a)rfv.fi
telefonväxel 0295 016 000

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor