Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Digital tillgänglighet
  • Tillgänglighetsutlåtande för fennia.fi

Tillgänglighetsutlåtande för fennia.fi

Detta är ett tillgänglighetsutlåtande av organisationen Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia

Tillgänglighetsutlåtandet gäller tjänsten fennia.fi och upprättades den 14 juni 2022. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster, som förutsätter att offentliga nättjänster är tillgängliga. Fennia.fi publicerades i maj 2020.

Tillgängligheten har granskats av en utomstående expertorganisation.

Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten

Icke-tillgängligt innehåll:

Tjänsten uppfyller ännu inte alla tillgänglighetskrav som fastställs i lagen om tillhandahållande av digitala tjänster (306/2019), eftersom det krävs stora ändringar för att tjänsten till alla delar ska vara tillgänglig.

Hanterbar: Tangentbordsnavigering i Internet Explorer

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister:
Tangentbordsnavigering är inte möjligt till alla delar i webbläsaren Internet Explorer.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.1.1 Tangentbord

Hanterbar: Pdf-filer

(Reparationstidtabell: De flesta pdf- filer som finns på webbplatsen är tillgängliga. Pdf-dokumenten på sidorna Om Fennia och på Arbetarskyddssidorna kommer att uppfylla tillgänglighetskraven under 2022.)

Icke-tillgängligt innehåll och dess brister:
Alla pdf-filer är inte tillgängliga.
Tillgänglighetskrav som inte uppfylls:
2.4.2 Sidtitlar
2.4.3 Logisk tab-ordning

Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst? Vi gör vårt bästa för att åtgärda bristen.

Beskriv den på feedbackblanketten.

Du kan sköta ärenden per telefon till den del vår nättjänst ännu inte möjliggör tillgänglig ärendehantering.

Tillsynsmyndighet

Ge feedback till oss som upprätthåller webbplatsen, om du lägger märke till tillgänglighetsbrister på sidorna. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På regionförvaltningsverkets webbplats (tillganglighetskrav.fi) beskrivs det hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktinformation:

Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
www.tillganglighetskrav.fi
webbtillganglighet(snabel-a)rfv.fi
telefonväxel 0295 016 000

Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra tillgängligheten.
Vi erbjuder hjälp åt användare, för vilka de digitala tjänsterna inte är tillgängliga.
Du kan använda den här elektroniska blanketten för att beställa material i tillgänglig form.

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor