Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

Svart labrador retriever.

Den nya distansveterinärtjänsten FirstVet hjälper om du har bekymmer med ditt sällskapsdjur

3.4.2020

Fennia lanserade en ny djurskadetjänst för sina privatkunder. Distansveterinärtjänsten FirstVet klarar av skadan både snabbare och enklare.

Våra djurförsäkringskunder får hjälp på distansveterinärtjänsten FirstVet när ett sällskapsdjur blir sjukt eller skadas. På distansveterinärtjänsten FirstVet får kunden enkelt och smidigt videokontakt med en veterinär, som ger råd, bedömer behovet av vård och vid behov hänvisar till fortsatt vård på en djurklinik. Om ingrepp eller vård på en djurklinik inte behövs, får kunden tydliga anvisningar för vård av sällskapsdjuret hemma.

Distansveterinärtjänsten FirstVet fungerar i en gratis app som laddas ner i en mobil apparat från App Store eller Google Play. Efter att kunden har laddat ner appen ska hon eller han logga in och mata in de uppgifter som behövs. När uppgifterna är inmatade kan kunden boka tid till en distansveterinär via appen.

Fennia erbjuder sina djurförsäkringskunder ett obegränsat antal gratis FirstVet-besök för varje djur som är försäkrat.

– När en skada är framme är det av betydelse hur smidigt man klarar av situationen. Vi har utmärkta erfarenheter av skadetjänster i så gott som alla skadetyper. Nu erbjuder vi en ny tjänst och får samtidigt erfarenhet av hur beredda våra kunder är att anlita en veterinär med en mobilapp, säger Fennias servicedirektör Tapio Korttilalli.

– Via den nya tjänsten får kunden behändigt kontakt hemifrån med en veterinär, som ger råd, bedömer behovet av vård och vid behov hänvisar till fortsatt vård på en djurklinik. Kunden får hjälp med att klara av skadan så enkelt som möjligt och utan att stressa sitt kära sällskapsdjur, beskriver utvecklingschef Jussi Laukkanen på Fennia.

– Vi är stolta över att kunna samarbeta och tackar för förtroendet som visats våra tjänster. Vi är ivriga att ge Fennias kunder distansveterinärtjänster med beaktande av Fennias värderingar och ovillkorliga serviceattityd, säger FirstVets landschef och ansvariga veterinär Maiju Tamminen om lanseringen av den nya tjänsten.

Distansveterinärtjänsten FirstVet kan från den 30 mars 2020 användas via gratisappen varje dag kl. 7.00–24.00 på finska, svenska och engelska. Tjänsteleverantör är FirstVet AB.

Mer information:

Fennia

Servicedirektör Tapio Korttilalli, tfn 040 521 4498, tapio.korttilalli@fennia.fi
Utvecklingschef Jussi Laukkanen, tfn 040 551 2089, jussi.laukkanen@fennia.fi

FirstVet

Landschef Maiju Tamminen, tfn 040 5711 702, maiju@firstvet.fi

Läs mer om distansveterinärtjänsten

Fennia – för företagande och liv

Fenniakoncernen är partner inom ekonomisk trygghet för företag, företagare och privatkunder. Våra tjänster genomförs av Fennia som specialiserat sig på skadeförsäkring, Fennia Liv som erbjuder frivilliga liv-, pensions- och sparförsäkringar, Fennia Kapitalförvaltning Ab som erbjuder kapitalförvaltningstjänster, Fennia Fastigheter Ab som erbjuder fastighetsledningstjänster och servicebolaget Fennia-service Ab.

FirstVet – din veterinär online

FirstVet är världens första och ledande, helt digitala djurklinik. Vi erbjuder våra kunder en erfaren veterinärs bedömning och anvisningar via ett videosamtal i en mobil apparat.

3.4.2020

Lue lisää

DjurförsäkringKattförsäkringHundförsäkringMeddelandeFennia
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor