Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

Bottenkänning eller annan kollision – den egna båten skadades

1
Utropstecken ikon.
Förebygg ytterligare skador på miljön.
2
Gör en skadeanmälan.
3
mobiltelefon
Kom överens om en inspektion med verkstaden och om inlämnande av en kostnadsberäkning till Fennia.
4
Betala självrisken till verkstaden då du hämtar din båt. Verkstaden fakturerar Fennia för återstoden.

Gör så här på skadeplatsen

  • Förebygg ytterligare skador och anmäl skadan till Fennia.

  • Kom överens om reparationen med en verkstad. Om ingen av verkstäderna som står på listan med verkstäder finns nära dig, kontakta en verkstad i ditt område.

  • Om transport av båten till verkstaden förutsätter tung specialtransport eller om transporten inte av någon annan anledning är möjlig, kontakta våra skadetjänster innan du beställer reparation eller transport.

  • Säkerställ att verkstaden uppgör en specificerad kostnadsberäkning med fotografier om skadorna och skickar den till Fennia.

Efter att din skadeanmälan har behandlats och det har säkerställts om skadan kan ersättas, kommer Fennia överens om reparationskostnaderna med verkstaden och ger verkstaden faktureringstillstånd. Verkstaden svarar för reparation och tidsplanen för den. Betala självrisken till verkstaden då du hämtar din båt. Verkstaden fakturerar Fennia för återstoden.

Du kan söka ersättning med det elektroniska formuläret eller genom att ringa

Anmäl skadan på den digitala blanketten Anmälan om båtskador. För att underteckna blanketten behöver du nätbankskoder eller mobil-id.

Om en båt eller utombordsmotor har skadats kan du göra en skadeanmälan genom att ringa våra skadetjänster mån–fre kl. 9–16.

Om någon annan part, till exempel ett transport- eller lyftkransföretag, ansvarar för skadan, lämna omgående en skriftlig reklamation till den som orsakade skadan. Skicka oss en kopia av dokumentet på Mitt Fennia.


Samtalspriser

Lisää aiheesta

Båtförsäkring

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor