Gå till innehållet

Telefon och pekplatta

Den omfattande hem- och resgodsförsäkringen ersätter apparater som plötsligt och oförutsett har gått sönder eller blivit stulna. Bashemförsäkringen kan ersätta stulna apparater.

Försäkringen ersätter i regel inte en borttappad apparat och inte heller fel som omfattas av tillverkarens garanti.

Ersättningen bygger alltid i första hand på priset för reparation av apparaten. Apparatens ålder och värde, försäkringens omfattning samt självrisken inverkar på ersättningsbeloppet.

1
En trasig mobiltelefon.
Sök Fonums närmaste serviceställe.
2
En hand håller fram en diskett.
Ta med dig din apparat till Fonums serviceställe. Glöm inte att ha med dig ditt identitetsbevis.
3
Processbild check.
Fonum gör en beräkning över reparationen och sköter skadeärendet.
4
Sparbössa.
Fonum fakturerar Fennia.
Sök Fonums närmaste serviceställe
  • Med Fonum kan du sköta alla ärenden som gäller skadan.
  • Du ser närmaste serviceställe på vår servicepartner Fonums webbplats .
  • Glöm inte att ta med dig ditt identitetsbevis när du besöker Fonum.
  • Om du sköter ett ärende för en annan person behöver du en fullmakt.
  • Fonum gör en beräkning över reparationen av apparaten.
  • Om Fonum inte har en serviceställe i närheten, kan du ringa 010 503 5330 (mån–fre kl. 9–17) och komma överens om reparation av apparaten.
  • Om du redan har låtit reparera din apparat eller köpt en ny apparat, ska du anmäla skadan på Mitt Fennia.

Anmäl skador på en mobil enhet i Mitt Fennia på blanketten Anmälan om skador i hemmet. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.

Logga in på Mitt Fennia

Notera att försäkringen i regel inte ersätter om egendom förkommer, kvarglöms eller tappas bort.

1
dokumentation
Om din apparat har blivit stulen, ska du göra en polisanmälan innan du gör en skadeanmälan.
2
Ikon processbild dator.
Fyll i en anmälan om skador i hemmet på Mitt Fennia.
Gör en polisanmälan Logga in på Mitt Fennia