Telefon och pekplatta
Den omfattande hem- och resgodsförsäkringen ersätter apparater som plötsligt och oförutsett har gått sönder eller blivit stulna. Bashemförsäkringen kan ersätta stulna apparater.
Försäkringen ersätter i regel inte en borttappad apparat och inte heller fel som omfattas av tillverkarens garanti.
Ersättningen bygger alltid i första hand på priset för reparation av apparaten. Apparatens ålder och värde, försäkringens omfattning samt självrisken inverkar på ersättningsbeloppet.
1

Sök Fonums närmaste serviceställe.
2

Ta med dig din apparat till Fonums serviceställe. Glöm inte att ha med dig ditt identitetsbevis.
3

Fonum gör en beräkning över reparationen och sköter skadeärendet.
4

Fonum fakturerar Fennia.
- Med Fonum kan du sköta alla ärenden som gäller skadan.
- Du ser närmaste serviceställe på vår servicepartner Fonums webbplats .
- Glöm inte att ta med dig ditt identitetsbevis när du besöker Fonum.
- Om du sköter ett ärende för en annan person behöver du en fullmakt.
- Fonum gör en beräkning över reparationen av apparaten.
- Om Fonum inte har en serviceställe i närheten, kan du ringa 010 503 5330 (mån–fre kl. 9–17) och komma överens om reparation av apparaten.
- Om du redan har låtit reparera din apparat eller köpt en ny apparat, ska du anmäla skadan på Mitt Fennia.
Anmäl skador på en mobil enhet i Mitt Fennia på blanketten Anmälan om skador i hemmet. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.
Logga in på Mitt FenniaNotera att försäkringen i regel inte ersätter om egendom förkommer, kvarglöms eller tappas bort.
1

Om din apparat har blivit stulen, ska du göra en polisanmälan innan du gör en skadeanmälan.
2

Fyll i en anmälan om skador i hemmet på Mitt Fennia.