Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Resor
  • Resgods gick sönder, blev stulet eller försvann

Resgods gick sönder, blev stulet eller försvann

Från en resgodsförsäkring ersätts stulna eller skadade resgods. Om ditt bagage anländer minst 5 timmar senare än du till resmålet, ersätter resgodsförsäkringen också kostnader för anskaffning av nödvändighetsartiklar.

1
dokumentation
Gör en anmälan om försvunnet eller skadat resgods till flygbolaget eller ett annat transportföretag och be att få en kopia av anmälan. Spara färdbiljetter.
2
mobiltelefon
Om din egendom har blivit stulen, gör en polisanmälan på resmålet eller i Finland innan du gör en skadeanmälan till oss. *
3
papper och penna
Ta reda på egendomens grunduppgifter: märke, modell, inköpsår och pris för en ny motsvarande.
4
Gör en skadeanmälan på Mitt Fennia. Vi begär ytterligare redogörelser vid behov.

*Polisanmälan ska innehålla en lista över den stulna egendomen och en uppgift om att du yrkar på straff för gärningsmannen.

Ansök om ersättning på Mitt Fennia

Du kan anmäla skadan genom att göra en skadeanmälan på Mitt Fennia för privatkunder. Om du själv inte är försäkringstagare behöver du försäkringstagarens namn och personbeteckning eller FO-nummer för att fylla i blanketten. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.

Tidigare anmäld skada

Du kan få information om en skada på resgods som du har anmält tidigare genom att ringa vår skadetjänst mån–fre 9–16.

Samtalspriser

Lisää aiheesta

Reseförsäkring för företagare

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceVanliga frågorAktuelltMedietjänsterPrivatkunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetSamtalspriser och integritetsskyddKakor