Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Resor
  • Skada på resgods

Resgods gick sönder, blev stulet eller försvann

Från en resgodsförsäkring ersätts stulna eller skadade resgods. Om ditt bagage anländer minst 5 timmar senare än du till resmålet, ersätter resgodsförsäkringen också kostnader för anskaffning av nödvändighetsartiklar.

1
dokumentation
Gör en anmälan om försvunnet eller skadat resgods till flygbolaget eller ett annat transportföretag och be att få en kopia av anmälan. Spara färdbiljetter.
2
mobiltelefon
Om din egendom har blivit stulen, gör en polisanmälan på resmålet eller i Finland innan du gör en skadeanmälan till oss. *
3
papper och penna
Ta reda på egendomens grunduppgifter: märke, modell, inköpsår och pris för en ny motsvarande.
4
Gör en skadeanmälan på Mitt Fennia. Vi begär ytterligare redogörelser vid behov.

*Polisanmälan ska innehålla en lista över den stulna egendomen och en uppgift om att du yrkar på straff för gärningsmannen.

Ansök om ersättning på Mitt Fennia

Du kan anmäla om skador genom att göra en skadeanmälan på Mitt Fennia. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.

Samtalspriser

Lisää aiheesta

Kvinna och telefon.

Kontaktinformation för privatkunder

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor