Fennia uppmuntrar att se många framtidsmöjligheter
1.11.2020
Fennia uppmuntrar människor att se olika framtidsmöjligheter, ta modiga beslut, vara företagsam och designa sin framtid själv.
– Det har alltid varit viktigt för oss att tala för företagande. Vi uppmuntrar alla människor, såväl konsumenter som företagare, att modigt gå framåt. Från och med nu betyder försäkring att du gör dig redo för framtida möjligheter, säger Fennias marknadsföringsdirektör Selja Kohonen.
Arbetet för att förnya Fennias varumärke startade för ett år sedan. Enligt Kohonen har hundratals Fenniaanställda, kunder och övriga intressegrupper deltagit i arbetet i bland annat workshops och enkäter.
– Med den här deltagande processen strävar vi efter att såväl våra kunder som var och en av oss anställda på Fennia i framtiden är med och bygger varumärket i den riktning vi tillsammans bestämt.
Bakgrunden till allt detta är vårt mångåriga förnyelseprojekt, Framtidens Fennia.
– Inom projektet Framtidens Fennia kommer vi bland annat att utveckla våra digitala kanaler och system samt vår personalkultur och kundupplevelse för att kunna svara på kundernas, personalens och samarbetspartnernas behov i en omvärld som förändras. Vårt mål är att erbjuda den mest kundinriktade servicen i branschen. Förnyandet av vårt varumärke har en central roll också i det här projektet, säger Kohonen.
Samarbete med varumärkesbyrån SEK ger övergripande stöd för Fennias förnyelse
Enligt budskapet i varumärkeskampanjen, som är nästa steg i strategiarbetet Framtidens Fennia, vill Fennia vara en möjliggörare och stötta sina företags- och privatkunder i livets alla skeden.
Kampanjen är den första delen av en längre varumärkesbyggande berättelse. I bakgrunden finns konceptet för varumärkesmarknadsföring och kampanjens kreativa genomförande har skapats i samarbete med varumärkesbyrån SEK, som stöder Fennias förändringsresa på ett övergripande sätt.
SEK gläder sig över samarbetet med Fennia.
– Fennia är en lysande kund med öppet sinne och bolaget har både beredskap för och ambition att göra helt nya typer av öppningar, säger Sanna Kaartinaho, kundgruppschef på SEK.
Utöver den kommande varumärkeskampanjen syns Fennia under hösten på prime time på söndagar i och med samarbetet med MTV i TV-programmet Dansar med stjärnor.
Läs mer
Hjälpte det här dig?
Dela