Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Hem och egendom
  • Hushållsmaskin

Hushållsmaskin eller dator gick sönder

Den omfattande hemförsäkringen ersätter hushållsmaskiner eller andra hushållsapparater som plötsligt och oväntat gått sönder.

Försäkringen ersätter i regel inte fel som omfattas av garanti. Om hushållsmaskinen har orsakat en vattenskada, gör en skadeanmälan på Mitt Fennia på blanketten Anmälan om skador i hemmet.

Ersättningen bygger alltid i första hand på priset för reparation av apparaten. Apparatens ålder och värde samt omfattningen av och självrisken i din försäkring inverkar på ersättningsbeloppet.

Fennias Vitvaruassistans gör en skadeanmälan åt dig, och du får snabbt ett ersättningsbeslut och ett förslag till ersättningsmetod.

1
papper och penna
Ta reda på den trasiga apparatens grunduppgifter: märke, modell, inköpsår och serienummer.
2
mobiltelefon
Gör en anmälan om skador som drabbat hushållsmaskinen eller annan hushållsapparat genom att ringa Fennias Vitvaruassistans på 010 503 5340 mån–fre kl. 8–18.
3
hushållsmaskin
Du kan få en hushållsmaskin som motsvarar den trasiga maskinen hemlevererad. Vitvaruassistansen kan även föra bort den trasiga maskinen.
4
kontanter
Vår avtalspartner för hushållsmaskiner fakturerar Fennia.

Du kan också göra en skadeanmälan på Mitt Fennia på blanketten Anmälan om skador i hemmet. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.

Lisää aiheesta

korttipakka

Vanliga frågor om ärenden och fakturering

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor