Hyppää sisältöön
    Henkilöasiakkaat
  • Fennia
  • Henki-Fennia
  • Ohjeet
  • Yritykset ja yhteisöt
Etsi sisällöstä
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
På svenska

Kirjaudu

  • Etusivu
  • Sisältöstudio
  • Onko tuotevakuutus tarpeellinen? – Fennian Fanni vastaa

Onko tuotevakuutus tarpeellinen? – Fennian Fanni vastaa

7.5.2020

Hyvä Fanni, mietin kannettavan tietokoneen antamista lapselleni valmistujaislahjaksi. Kodinkoneliikkeissä myydään yksittäisille tuotteille erillisiä vakuutuksia, joista päätös pitää tehdä heti kassalla. Milloin tuotteelle kannattaa ottaa erillinen vakuutus ja miten se suhteutuu kotivakuutukseen? Terveisin, Lahja Virtanen

Hyvä Lahja,

Nostit esiin kysymyksen, jota moni pohtii paitsi lahjaostoksilla, myös arkisempia elektroniikkaostoksia tehdessään. Useissa elektroniikkaliikkeissä tarjotaan nykyisin tuotevakuutuksia ostopäätöksen yhteydessä. Koska moni ei muista ulkoa oman vakuutusturvan kattavuutta, voi päätöksenteko tuntua hankalalta. Onneksi tilanteeseen on yksinkertainen vastaus.

Jos sinulla on voimassa oleva kotivakuutus, et tarvitse erillistä vakuutusta tuotteelle, kun se tulee samassa taloudessa asuvan henkilön arkikäyttöön. Voit siis hankkia lapsellesi kannettavan tietokoneen valmistujaislahjaksi ilman erillistä vakuutusta. Samoin muut lahjasuosikit, kuten pienet keittiökoneet, älypuhelimet ja tabletit kuuluvat kotivakuutuksen piiriin.

Jos et kuitenkaan ole ostoksilla varma siitä, onko kotivakuutuksesi voimassa, voi tuotevakuutuksen ottaminen olla aiheellista. Myös silloin, jos olet hankkimassa laitetta lahjaksi henkilölle, joka ei asu kanssasi samassa taloudessa, etkä tiedä hänen vakuutusturvansa laajuutta, voi olla hyvä ajatus ottaa lahjaan mukaan vakuutus. Tällöin saat mielenrauhan siitä, että lahjalla on vakuutus turvaamassa sitä. Suosittelen lukemaan vakuutusehdot aina läpi, niin tiedät, mistä maksat ja mitä vakuutus korvaa.

Kodin mobiililaitteilla on tapana olla monessa tilanteessa mukana ja vahinkoja sattuu. Mikäli sinulla on Fennian kotivakuutus ja kannettava tietokone tai älypuhelin menee rikki, voit tehdä vahinkoilmoituksen Mobiililaitevahinkopalveluun.

Terveisin,
Fanni

Lue lisää

KotivakuutusArtikkeliKoti

Jaa

Vakuutukset ja palvelutVahingotAsiakaspalveluAsiakasedutUsein kysyttyäAjankohtaistaMedialleYritysasiakkaatTietoa Fennia-konsernistaAvoimet työpaikatBriefly in English
© Fennia-konserni
Konsernin yhteystiedotTietosuoja ja käyttöehdotSaavutettavuusYksityisyyden suoja puhelinpalvelussa