Hyppää sisältöön
    Henkilöasiakkaat
  • Fennia
  • Henki-Fennia
  • Ohjeet
  • Yritykset ja yhteisöt
Etsi sisällöstä
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
På svenska

Kirjaudu

  • Etusivu
  • Sisältöstudio
  • FenniaHoitaja on todellinen pikatie hoitoon
Naiset halaavat.

FenniaHoitaja on todellinen pikatie hoitoon – Apua saa joka päivä

20.10.2023

Yrittäjille, heidän perheenjäsenilleen ja työntekijöille on tärkeää saada nopeasti apua, jos he sairastuvat tai joutuvat tapaturmaan. FenniaHoitaja on kehitetty vastaamaan tähän tarpeeseen.

FenniaHoitajan sairaanhoitajat vastaavat puheluihin ja chatissa joka päivä klo 7–22 välisenä aikana. Sairaanhoitajat arvioivat hoidon tarpeen, ohjaavat asiakkaat hoitoon ja tekevät myös vahinkoilmoituksen yhteydenoton aikana. Asiakas maksaa hoidosta korkeintaan mahdollisen omavastuun.

Seitsemän vuotta sitten lanseerattu palvelu on ollut suosittu alusta asti. Tänä vuonna nopeasta avusta nauttii noin 200 000 asiakasta. Lisäksi FenniaHoitajan asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta mittaava NPS-luku on huimat yli 80.

– Se on erinomainen luku. Palvelusta annetaan myös avointa palautetta ja sitä analysoidaan koko ajan, kertoo Fennian Head of partnerships Niklas Holmberg.

Ketkä voivat soittaa FenniaHoitajalle?

Jokainen Fennian henkilövakuutuksen ottanut on oikeutettu FenniaHoitaja-palveluun. Holmbergin mukaan jako menee karkeasti siten, että puolet palvelun käyttäjistä on vakuutettu työnantajan toimesta.

Työterveyden järjestäminen on pakollista jokaiselle työnantajalle. FenniaHoitaja on käytössä myös niillä yrittäjillä ja työntekijöillä, jotka ovat järjestäneet työterveyden toisaalla, mutta henkilövakuutukset on otettu Fenniasta.

– Suosittelen pienille yrityksille laajaa sairauskuluvakuutusta, jotta yrittäjä ja työntekijät saadaan nopeasti terveiksi ja takaisin töihin. Hieman suuremmat, 10–50 työntekijän yritykset, hyödyntävät yleensä Hyvinvointiturvaa. Siihen on niputettu lähes kaikki työhyvinvointi- ja terveyspalvelut, Holmberg sanoo.

Mitä hoito- ja lääkäripalveluja FenniaHoitaja korvaa?

Se riippuu siitä, kuinka kattava vakuutus on. Sairaanhoitaja katsoo yhteydenoton aikana kattavuuden. Esimerkiksi Hyvinvointiturvassa on jo mukana työterveyshuolto, työntekijöiden lakisääteinen tapaturmavakuutus ja vapaaehtoinen sairauskuluvakuutus. Hyvinvointiturvaan on mahdollista saada mukaan myös lisäpalveluita, kuten mielenterveyspalvelut.

Mitkä ovat yleisimpiä yhteydenoton syitä?

Ylähengitystieoireet. Lisäksi työ- tai vapaa-ajalla tapahtuvat nilkan, polven ja ranteen nyrjähdykset ovat yleisiä.

Miksi FenniaHoitaja on niin suosittu?

Asiakkaat saavat hyvää palvelua ja työnantajat näkevät hyvän palvelun ja ohjauksen hyödyt. Tapahtumien hoitoketju on tehty erittäin tehokkaaksi, kun sairaanhoitaja ohjaa asiakkaan suoraan oikealle asiantuntijalle. Holmbergin mukaan jossain tilanteissa hoitoajan saa niin nopeasti, ettei asiakas välttämättä kykene ottamaan ensimmäistä tarjottua lääkäriaikaa edes vastaan.

– Etenkin chat on erittäin hyvä tapa ottaa FenniaHoitajaan yhteyttä. Hoitajan saa kiinni yleensä alle minuutissa, hän sanoo.

Ketkä ovat Fennian palvelukumppaneita?

Pihlajalinna on pääkumppani, Terveystalo ja Mehiläinen ovat puolestaan täydentäviä kumppaneita. Jos yritys on ottanut työterveyden jostain kolmesta yrityksestä, niin asiakas ohjataan suoraan samaan lääkäripalveluyritykseen.

Lue lisää

YrittäjyysYrittäjän vakuutuksetArtikkeliYritys
Vakuutukset ja palvelutVahingotAsiakaspalveluUsein kysyttyäAjankohtaistaMedialleHenkilöasiakkaatTietoa FenniastaAvoimet työpaikatBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotTietosuoja ja käyttöehdotSaavutettavuusPuheluiden hinnat ja yksityisyyden suojaEvästeet