FenniaHoitaja on sairaanhoitaja, joka neuvoo terveyshuolissa, varaa ajan hoitoon ja tekee vahinkoilmoituksen puolestasi.
Ilmoita sairastumisesta tai tapaturmasta
1
Soita FenniaHoitajalle numeroon 010 503 5000. FenniaHoitaja palvelee joka päivä 7–23.
2
FenniaHoitaja täyttää vahinkoilmoituksen ja varaa sinulle tarvittaessa ajan lääkärin vastaanotolle ja tutkimuksiin Fennian yhteistyöhoitolaitoksiin.
3
Käyntisi yhteydessä maksat ainoastaan vakuutukseen sisältyvän mahdollisen omavastuuosuuden hoitolaitokseen ja sen ylittävät kulut hoitolaitos laskuttaa Fennialta.
4
Jos olet maksanut tapahtuneeseen liittyen itse jotain kuluja, hae niistä korvausta Oma Fennia -palvelussa täyttämällä Jatkokulu henkilövahinkoilmoitukseen -lomake.
Jos kyseessä on sairastuminen tai vapaa-ajalla sattunut tapaturma, voit olla FenniaHoitajaan yhteydessä myös FenniaHoitaja-chatin kautta joka päivä klo 7-23. Lataa Pihlajalinnan Terveyssovellus ja aloita FenniaHoitaja-chatin käyttö. Työajalla sattuneissa vahingoissa ota FenniaHoitajaan yhteyttä puhelimitse.
Kirjaudu verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella henkilöasiakkaiden Oma Fennia -palveluun.
2
Valitse etusivulta Ilmoitukset ja sen jälkeen valitse Uusi ilmoitus.
3
Valitse Henkilövahingot ja Valitse ilmoitus. Jos haet korvauksia ensimmäistä kertaa, valitse Sairauskulu- ja tapaturmailmoitus. Jos olet hakenut korvauksia aiemmin tai ilmoittanut vahingosta FenniaHoitajalle, valitse Jatkokulu henkilövahinkoilmoitukseen.
4
Siirry ilmoitukseen ja täytä korvaushakemus.
Usein kysyttyä
Voit ilmoittaa sairauteen tai tapaturmaan liittyviä hoitokuluja Oma Fenniassa. Valitse etusivulta Ilmoitukset > Uusi ilmoitus > Henkilövahingot. Jos ilmoitat uuden sairauden tai tapaturman kuluja, valitse Sairauskulu- ja tapaturmailmoitus ja täytä korvaushakemus täällä.
Huomioi, että emme vastaanota viestillä ilmoitettuja kuluhakemuksia.
Kirjaudu Oma Fenniaan ja valitse etusivulta Ilmoitukset > Uusi ilmoitus > Henkilövahingot > Jatkokulu henkilövahinkoilmoitukseen. Jos sinulla on vahingon käsittelytunnus, voit täyttää sen Jatkokuluhakemukseen. Löydät vahingon käsittelytunnuksen sinulle lähetetystä korvauspäätöksestä.
Jos sinulla ei ole käsittelytunnusta, valitse käsittelytunnuksen kohdalla Minulla ei ole vahingon käsittelytunnusta.
Huomioi, että emme vastaanota viestillä ilmoitettuja kuluhakemuksia.
Maksettuja korvauksia koskevat päätökset tulevat vakuutetun Oma Fenniaan ja päätökset lähetetään myös postitse. Löydät korvauspäätökset Oma Fenniassa Laskut ja asiakirjat -välilehdeltä.
Huomioi, että lasten korvauspäätökset eivät näy huoltajan tai vakuutuksenottajan tiedoilla, vaan vakuutetun Oma Fenniassa. Päätökset lähetetään myös postitse.
Jos maksat FenniaHoitajan kautta varatun lääkärikäynnin itse, siitä ei tule meille automaattisesti tietoa. Voit hakea korvausta Oma Fenniassa valitsemalla etusivulta Ilmoitukset > Uusi ilmoitus > Henkilövahingot. Valitse Sairauskulu- ja tapaturmailmoitus ja täytä korvaushakemus.
Huomioi, että sinun on maksettava hoitolaitokselta saapunut omavastuulasku hoitolaitokseen. Voit saada korvauksen Fenniasta korvaushakemuksen tehtyäsi.
Voit hakea maksusitoumusta viestillä Oma Fenniassa. Lähetä viestin liitteenä lääkärinlausunto ja lähete, joka sisältää tutkimus- ja hoitomääräyksen sekä tiedot, missä tutkimus on tarkoitus tehdä. Asiakirjoista tulee selvitä, mitä tehdään ja minkä vaivan vuoksi.
Valitse Viestit > Uusi viesti > Vahingot ja korvaukset. Kirjoita viesti ja lisää pyydetyt liitteet. Liitteiden valitsemisen jälkeen paina Lisää-painiketta, jotta liitteet tallentuvat ja lähetä. Käsittelyn sujuvoittamiseksi viestin otsikkoon on hyvä kirjoittaa maksusitoumuspyyntö.
Jos tarvitsemme lisäselvityksiä, olemme sinuun yhteydessä. Kun olemme tehneet päätöksen maksusitoumusasiaasi, saat tiedon tekstiviestillä. Jos tiedoissamme ei ole puhelinnumeroasi, laitamme maksusitoumuksesta tiedon hoitolaitoksen kautta tai hylkäävissä päätöksissä korvauspäätöksen kotiin.