Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Resor
  • Försening från resa

Försening från resa

Om du kommer till en utlandsresa eller till en anslutning för sent och förseningen beror på att det färdmedel som du använder försenas till följd av ett väderhinder, ett tekniskt fel eller en trafikolycka, ersätter resenärförsäkringen dina kostnader som uppstår till följd av förseningen.

1
papper och penna
Du kan ansöka om ersättning för de extra kostnader som uppstått för att du fortsatt resan.
2
Ansök om ersättning på resenäranmälan som finns under Anmälningar på Mitt Fennia.
3
dokumentation
Om du har ett intyg av researrangören, flygbolaget eller tjänsteleverantören om orsaken till förseningen, bifoga intyget till anmälan.

Ansök om ersättning på Mitt Fennia

Fyll i en resenäranmälan om förseningen från resan på Mitt Fennia. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.

Vad ersätter reseförsäkringen vid försening från resa?

Från resenärförsäkringen ersätts nödvändiga och skäliga extra kostnader som uppstår när resan fortsätts.

Ersättning betalas inte ut till den del researrangören, trafikbolaget eller motsvarande återbetalar betalningen.

Spara dokument och kvitton som gäller förseningen. Vi begär dem vid behov.

Var beredd att bifoga följande bilagor när du söker ersättning för försening från resa:

  • kvitton i original över rese- och logikostnader, och en resplan i original

  • kvitton över extra rese- och logikostnader

  • ett intyg av researrangören, flygbolaget eller tjänsteleverantören om orsaken till förseningen.

Samtalspriser

Lisää aiheesta

Skador

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor