Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Resor
  • Avbruten resa

Avbruten resa

Från en resenärförsäkring ersätts kostnader för en avbruten resa om du av tvingande skäl varit tvungen att avbryta resan på grund av att

  • du insjuknat eller råkat ut för ett olycksfall

  • en nära anhörig till dig plötsligt insjuknat, råkat ut för ett olycksfall eller avlidit

  • en betydande ekonomisk sakskada drabbat din försäkrade egendom i Finland.

1
mobiltelefon
Om din resa avbryts utomlands, ring Fennias reseassistans på +358 10 503 5503. Reseassistansen hjälper dig med researrangemang.
2
Om det har uppstått kostnader för dig på grund av att resan avbrutits, kan du ansöka om ersättning genom att fylla i resenäranmälan som finns under Anmälningar på Mitt Fennia.
3
dokumentation
Bifoga ett intyg över varför resan avbröt till anmälan.

Ansök om ersättning på Mitt Fennia

Anmäl en avbruten resa genom att fylla i resenäranmälan på Mitt Fennia. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.

Vad ersätter reseförsäkringen vid avbruten resa?

Vid en avbruten resa ersätts extra rese- och inkvarteringskostnader på tur- och returresan samt vid resmålet.

Ersättning för förlorade resdagar kan betalas ut på grund av en avbruten resa till följd av att du intagits som sängpatient på sjukhus efter en sjukdom under resa eller ett olycksfall på resa eller för din retur från resan i förtid.

Spara dokument och kvitton som gäller den avbrutna resan. Vi begär dem vid behov.

Var beredd att bifoga följande bilagor när du söker ersättning för en avbruten resa:

  • den ursprungliga resplanen

  • kvitton över extra rese- och logikostnader

  • kvitton över rese- och logikostnader som betalades före resan

  • en sjukjournal över ditt eller en nära anhörigs insjuknande, eller ett förundersökningsprotokoll eller en inspektionsrapport om det är fråga om en allvarlig skada på egendom.

Samtalspriser

Lisää aiheesta

Kalender.

Inställd resa

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor