Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

Har du redan tagit del av våra tjänster för företagskunder?

Vi finns till för dig. Vi lyssnar på dig och designar lösningar som passar ditt företag. Vi förutser och säkerställer saker och ting för dig, så att du kan koncentrera dig på det väsentliga – att leva och driva företagande fullt ut. Tack för att du valde just oss att trygga din vardag. Nedan hittar du tips om hur du får ut det mesta möjliga av din kundrelation.

Vi hjälper dig om du råkar ut för en skada

Vare sig det är fråga om insjuknande, egendomsskador eller dataintrång, får du hjälp och stöd av oss. Under Skador finns detaljerade anvisningar för skadesituationer och hur du ansöker om ersättning. Du kan välja det sätt att kontakta oss som passar dig bäst.

Ofta behöver du inte ens fylla i en ersättningsansökan, utan du får direktersättning eller hjälp av våra skadetjänster utan att göra en skadeanmälan. Om du ansöker om ersättning på en blankett, kan du skicka in den elektroniskt på nätet .

Dagliga försäkringsärenden kan du uträtta på Mitt Fennia eller via vår telefontjänst

På Mitt Fennia ser du innehållet i dina försäkringar var och när som helst. Vi skickar försäkringsbreven till Mitt Fennia inom en vecka från det att du tecknade försäkringarna. Du kan också skicka meddelanden via tjänsten för att uträtta försäkringsärenden.

Vänligen kontrollera under Egna uppgifter att dina kontaktuppgifter är aktuella. Det lönar sig att åtminstone lägga till en e-postadress, så att du får meddelanden som gäller din kundrelation per e-post. Lägg också till ditt kontonummer, så att vi kan göra eventuella återbetalningar av försäkringspremier direkt till ditt konto.

Om du till exempel vill komplettera ditt försäkringsskydd eller om du har frågor om dina nuvarande försäkringar kan du ringa vår telefontjänst på 010 503 8813 (svenska) eller 010 503 8818 (finska) eller lämna en kontaktbegäran, så kontaktar vi dig .

Boka webbmöte

På ett webbmöte kan du träffa en expert på samma sätt som på kontoret, men utan att du behöver förflytta dig.

Eftersom du är kund hos oss vill vi erbjuda dig möjlighet till ett personligt möte som är oberoende av plats. Experten visar material för dig under mötet. Ni ser båda materialet samtidigt och du kan vara säker på att alla önskade delområden inom försäkring blir behandlade.

Boka tid på kontor

Som kund hos Fennia kan du boka tid för ett möte på kontoret på den tid som passar dig bäst. Boka tid på nätet om du vill uppdatera försäkringsskyddet eller till exempel uträtta dagliga försäkringsärenden.

Följ oss på sociala medier

  • Gilla @fenniaturvaa på Facebook

  • Följ @fenniaturvaa på Twitter

  • Följ Fenniaa på LinkedIn

Ta även del av våra övriga försäkringar och tjänster

Visste du att du hos oss också kan teckna livförsäkring för dig själv och dina anställda?
Med livförsäkringen kan du komplettera det lagstadgade grundskyddet och trygga kontinuiteten i din företagsverksamhet. En livförsäkring för anställda är dessutom en uppskattad personalförmån, och du kan dra av den i företagets beskattning.

Samtliga försäkringar och tjänster för företag

Försäkringar för företagare

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceVanliga frågorAktuelltMedietjänsterPrivatkunderFenniakoncernenLediga jobbBriefly in English
© Fennia-konserni
Konsernin yhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetSamtalspriser och integritetsskyddKakor