Fennias kunder nöjdast i Finland igen
8.11.2020
För andra året i sträck är Fennias kunder nöjdast i försäkringsbranschen. Resultatet framgår av den årliga EPSI Rating-undersökningen, som publicerades i dag.
I den totala kundnöjdheten kom Fennia på första plats bland försäkringsbolagen. Bland företagskunderna fick Fennia ett jämnt resultat på alla delområden vad gäller kundnöjdhet, vilket lyfte Fennia till första plats inom företagskundernas kundnöjdhet. Bland privatkunderna kom Fennia tvåa i fråga om kundnöjdhet och förbättrade därmed sin placering med ett steg från i fjol.
– Kunderna är centrala i vår strategi och vi vill ta väl hand om dem. Vår främsta målsättning är att ge den bästa kundupplevelsen i branschen, och det känns verkligt bra att vi också i år totalt sett har de nöjdaste kunderna i branschen, säger Fennias koncernchef Antti Kuljukka.
– Världen förändras i allt snabbare takt. Digitaliseringen förändrar vårt sätt att uträtta ärenden, vilket har betonats ytterligare under coronapandemin. Det påverkar också försäkringsbranschen och våra kunders förväntningar på god service. Därför går vårt mångåriga utvecklingsprojekt, Framtidens Fennia, ut på att bland annat förnya våra digitala kanaler och system samt att satsa på vårt varumärke, vår företagskultur och därigenom på kundupplevelsen. Vi vill svara på kundernas, personalens och samarbetspartnernas behov i en omvärld som förändras. Det känns fantastiskt att arbetet som vi gjort hittills redan ger så fina resultat, fortsätter Kuljukka.
Enligt undersökningen upplever man Fennia framför allt som ett pålitligt och ansvarstagande försäkringsbolag, och att kunderna får valuta för sina pengar i form av precis rätt typ av försäkringstjänster.
– Resultatet är utmärkt också för att förtroende utgör grunden för vår verksamhet. Vi fick dessutom nyttig information genom undersökningen för att utveckla vår verksamhet ytterligare, säger Kuljukka.
– Jag tackar våra fantastiska kunder för det fina resultatet. Mitt tack går också till alla våra anställda – ett erkännande som detta sporrar oss att jobba ännu mer kundinriktat, fortsätter Kuljukka.
I EPSI Rating-undersökningen redogörs årligen för försäkringsbolagens image, kundernas förväntningar, produkt- och servicekvalitet samt valuta för pengar.
För undersökningen intervjuades ca 1 300 finländska privat- och företagskunder hos försäkringsbolag under september–oktober 2020. De viktigaste indikatorerna i undersökningen är kundnöjdhet och kundlojalitet.
Välkommen bland våra nöjda kunder!Läs mer
Hjälpte det här dig?
Dela