Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Hem och egendom
  • Fennias husassistans 24h

Fennias husassistans 24h hjälper vid byggnadsskador

Fennias husassistans 24h

Fennias husassistans 24h hjälper dygnet runt i samtliga byggnadsskador.

Gör så här vid skadesituationer

  • Vid vattenskador stäng huvudkranen och flytta undan lösöre som riskerar att bli våta. Om det är fråga om ett läckage i avloppsnätet, tappa inte vatten ur kranen och använd inte toaletten. Försök torka upp vattnet med t.ex. handdukar.

  • Vid stormskador försök att förhindra att regnvatten tränger in i konstruktioner. Om taket har gått sönder på ett stort område, ring brandkåren. Om ett elavbrott varar en längre tid, kontakta elbolaget.

  • Vid brandskador fotografera skadan och förteckna den förstörda eller skadade egendomen.

  • Vid skadegörelse eller inbrott gör en om byggnadsskadan och yrka straff för gärningsmannen.

  • Ge Fennia möjlighet att inspektera skadorna.

  • Anmäl en byggnadsskada som inträffat i ett höghus eller radhus till servicebolaget eller disponenten.

Ansök om ersättning på Mitt Fennia

Du kan även anmäla skador genom att fylla i skadeanmälan för hemmet i Mitt Fennia. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.

Lisää aiheesta

Vaaka

Rättsskyddsskada – privatkunder

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor