Hyppää sisältöön
    Personkunder
  • Fennia
  • Fennia Liv
  • Anvisning
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Egendom och byggnader
  • Inbrott, stöld, rån eller skadegörelse

Inbrott, stöld, rån eller skadegörelse

Företagets egendomsförsäkring ersätter enligt det valda skyddet skador på egendom i händelse av skadegörelse, rån, stöld eller inbrott i bostadsaktiebolaget eller ditt företag.

Om bostadsaktiebolaget eller ditt företag utsätts för stöld, rån, inbrott eller skadegörelse måste du alltid göra en polisanmälan.

1
dokumentation
Gör en polisanmälan och yrka straff för gärningsmannen. Ange märke, modell och inköpsår för den stulna eller skadade egendomen i anmälan.
2
mobiltelefon
Ta fotografier av skadeplatsen, till exempel av en bruten dörr eller ett sönderslaget fönster.
3
Förebygg ytterligare skador.
4
Anmäl skadan till oss på Fennia. Närmare anvisningar finns nedan.

Anmäl skadan

Anmäl skadan i nättjänsten Mitt Fennia för företag. Om du inte har Mitt Fennia-koder kan du beställa koderna eller teckna avtal om nättjänsten. Du kan också anmäla en skada genom att ringa tjänsten för skador på företagets egendom på 010 503 5010 mån–fre kl. 9–16.

Du måste ansöka om ersättning inom ett år från det att skadan inträffade.

Så här framskrider handläggningen av skadan

När din skadeanmälan har registrerats får du ett skadenummer och information om hur handläggningen av skadan framskrider. Om vi behöver ytterligare uppgifter kommer vi att kontakta dig.

Samtalspriser

Lisää aiheesta

Datasäkerhets ikon.

Cyber- eller dataskyddsskada i företaget

Lue lisää
Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceVanliga frågorAktuelltMedietjänsterPrivatkunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetSamtalspriser och integritetsskyddKakor