
Korvaushakemusten keskimääräiset käsittelyajat
Keskimääräinen käsittelyaika kertoo, kuinka kauan yleensä kestää vahinkoilmoituksesi saapumisesta siihen, että teemme päätöksen tai pyydämme lisätietoja korvauspäätöstä varten.
Joissakin vahinkolajeissa käsittely voi kestää pidempään, erityisesti silloin, kun vahingon syytä täytyy selvittää tarkemmin tai tarvitsemme tietoa useammalta osapuolelta.
Kun vahinkoilmoituksesi saapuu, aloitamme sen käsittelyn mahdollisimman pian. Suuren osan vahingoista käsittelemme jo vuorokauden sisällä ja joissakin tapauksissa saat korvauspäätöksen välittömästi.
Jos tarvitsemme lisätietoja, pyydämme niitä yleensä suoraan sinulta. Joskus saatamme kuitenkin tarvita tietoja viranomaisilta tai muilta osapuolilta. Näiden vastausaikoihin emme voi vaikuttaa ja ne voivat pidentää käsittelyaikaa.
Noin 80 % vahinkoilmoituksista otetaan käsittelyyn 0–3 arkipäivän kuluessa. Käsittely voi kuitenkin kestää pidempään, jos vahingon syytä täytyy selvittää tarkemmin tai tarvitsemme lisätietoa useammalta taholta.
Korvaushakemusten määrä voi vaihdella myös esimerkiksi sääolosuhteiden tai lomasesonkien vuoksi, mikä voi ajoittain aiheuttaa ruuhkaa korvauskäsittelyssä.
Tavoitteenamme on käsitellä hakemuksesi aina nopeasti ja huolellisesti. Jos tarvitsemme sinulta lisätietoja, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
Ajoneuvot 0-3 arkipäivää
Koti-irtaimisto 0-3 arkipäivää
Matkatavara 0-5 arkipäivää
Eläin 0-3 arkipäivää
Sairaus 0-3 arkipäivää
Tapaturma 0-3 arkipäivää
Matkustaja 0-3 arkipäivää
Oikeusturva 0-4 arkipäivää
Vastuu 0-7 arkipäivää
Rakennus 0-4 arkipäivää
Vahingosta selviytymisen palvelut auttavat sinua vahinkotilanteessa ja joissain tapauksissa voit asioida suoraan Fennian vahinkokumppaneiden kanssa. Olemme koonneet ohjeet erilaisiin tilanteisiin vahinkosivuillemme.
Ohjeet vahinkotilanteisiinJos et ole tyytyväinen saamaasi korvauspäätökseen, ota meihin yhteyttä.
Katso ohjeet muutoksenhakuun