Hyppää sisältöön
Etsi sisällöstä
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
På svenska

Kirjaudu

Fennialla jälleen tyytyväisimmät yritysasiakkaat EPSI Ratingin Vakuutus 2021 -tutkimuksen mukaan

8.11.2021

Fennialla on vakuutusalan tyytyväisimmät yritysasiakkaat jo kolmantena vuonna peräkkäin. Tulokset selviävät vuosittaisesta EPSI Ratingin Vakuutus 2021 -tutkimuksesta, joka julkaistiin tänään.

Fennia oli jälleen ykkössijalla yritysasiakkaiden tyytyväisyydessä ja paransi tulostaan viime vuodesta onnistuen tasaisesti kaikissa asiakastyytyväisyyden osa-alueissa. Myös henkilöasiakkaiden tyytyväisyydessä Fennian tulos oli viime vuotta parempi, vaikka sijoitus hieman heikkenikin.

Tutkimuksen mukaan vakuutusalan asiakastyytyväisyys on parantunut kolmen vuoden laskun jälkeen. Erityisesti viime vuonna yleinen epävarmuus heijastui myös vakuutusalan asiakastyytyväisyydessä, mutta tänä vuonna ala on onnistunut palvelemaan asiakkaitaan paremmin.

– Meidän visionamme on antaa alan paras asiakaskokemus ja tämä tulos vahvistaa sen, että olemme oikealla tiellä, Fennian konsernijohtaja Antti Kuljukka sanoo.

– Digitaalisten kanavien rooli onnistuneessa asiakaskokemuksessa on korostunut entisestään koronapandemian aikana. Monivuotisessa uudistumishankkeessamme, Tulevaisuuden Fenniassa, kehitämmekin nimenomaan digitaalisia kanaviamme ja järjestelmiämme, sekä brändiämme ja kulttuuriamme. Tahdomme vastata asiakkaidemme tarpeisiin muuttuvassa toimintaympäristössä, Kuljukka jatkaa.

EPSI Rating -tutkimuksen lisäksi Fennia paransi sijoitustaan tänä vuonna myös Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton Asiakkuusindeksi 2021 -tutkimuksessa. Fennia oli kovin nousija tarkasteltaessa asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta yhdessä. 55 yritystä kattavassa tutkimuksessa sijoitus parani viime vuodesta asiakaskokemuksen osalta 20 ja asiakasuskollisuuden osalta 22 sijaa.

– Tulemme tulevaisuudessa panostamaan palveluissamme ennen kaikkea sujuvuuteen, ymmärrettävyyteen ja empatiaan. Uskon, että tällä on positiivinen vaikutus asiakaskokemukseemme, Kuljukka sanoo.

Tutkimuksen mukaan Fennia pitää yritysasiakkaistaan parempaa huolta kuin viime vuonna. Myös tuotteen laatu ja vastine rahalle arvioitiin viime vuotta paremmaksi. Yksityisasiakkaiden puolella Fennia on puolestaan parantanut luotettavuudessa, aloitteellisuudessa ja vastuullisuudessa.

– Olen erittäin tyytyväinen, että olemme onnistuneet parantamaan tulostamme näillä tärkeillä osa-alueilla. Samalla kuitenkin tiedostamme, että meillä on paljon parannettavaa esimerkiksi ymmärrettävyydessä ja aktiivisuudessamme asiakkaidemme suuntaan, Kuljukka sanoo.

Fennia pärjäsi uudessa kestävän kehityksen indeksissä

EPSI Rating otti tutkimukseen mukaan ensimmäistä kertaa kestävän kehityksen indeksin, joka on suunniteltu mittaamaan asiakkaiden näkemyksiä ja arvioita toimijoiden vastuullisuudesta laaja-alaisesti. Fennia sai alan parhaat arviot siinä, miten yhtiö investoi kestävään kasvuun tulevat sukupolvet huomioiden. Etenkin yksityisasiakkaat arvioivat Fennian tehneen työtä kestävän kehityksen eteen toimialan keskiarvoa paremmin.

– Kestävä kehitys on asia, johon meidän kaikkien on kiinnitettävä jatkuvasti enemmän huomiota. Mekin teemme jatkuvasti työtä kestävän kehityksen ja paremman tulevaisuuden eteen, ja mietimme uusia keinoja ottaa vastuullisuus huomioon työssämme. Asiakkaiden antama hyvä arvio meidän kestävän kehityksen huomioimisesta lämmittää erityisesti sydäntäni, Kuljukka sanoo.

– Haluan kiittää paitsi fennialaisia myös meidän upeita asiakkaitamme näistä arvioista. Otamme ne nöyränä vastaan ja haluamme myös parantaa jatkuvasti palvelumme tasoa. Tämä tutkimus antaa hyviä eväitä siihen, Kuljukka jatkaa.

EPSI Rating -tutkimuksessa selvitetään vuosittain vakuutusyhtiöiden imagoa, asiakkaiden odotuksia, tuote- ja palvelulaatua sekä vastinetta rahalle.

Tutkimusta varten haastateltiin noin 1 500 suomalaista vakuutusyhtiöiden henkilö- ja yritysasiakasta syys-lokakuussa 2021. Tutkimuksen tärkeimpiä indikaattoreita ovat asiakastyytyväisyys ja -uskollisuus.

Katso EPSI Ratingin Vakuutus 2021 -tutkimuksen tulokset täältä →

Lue lisää: Yrittäjäasiakkaamme arvostaa Fenniassa henkilökohtaista otetta ja palvelun sujuvuutta

Liity tyytyväisten asiakkaidemme joukkoon! →


Fennia – yrittämistä ja elämää varten

Vakuutus tarkoittaa valmistautumista tulevaisuuden mahdollisuuksiin. Me Fennialla tarjoamme vahinko-, henki-, eläke- ja säästövakuuttamisen palveluita. Olemme aina täydellä sydämellä mahdollistamassa sitä, että sinä voit kokeilla ja yrittää. Kun sinä kehityt, me kehitymme mukana.

Tulevaisuuden FenniaTiedoteFennia

Jaa

Vakuutukset ja palvelutVahingotAsiakaspalveluUsein kysyttyäAjankohtaistaMedialleYritysasiakkaatTietoa Fennia-konsernistaAvoimet työpaikatBriefly in English
© Fennia-konserni
YhteystiedotTietosuoja ja käyttöehdotSaavutettavuusPuheluiden hinnat ja yksityisyyden suoja