Gå till innehållet
Fasaden på Fennias huvudkontor.

Fennias och Pihlajalinnas täta samarbete inom hälsovårdstjänster fortsätter

18.9.2023

Fennia och Pihlajalinna har idag undertecknat ett avtal om fortsatt partnerskap. Fennias huvudsamarbetspartner Pihlajalinna tillhandahåller även i fortsättningen hälsovårdstjänster till Fennias kunder som tecknat sjukkostnads- och olycksfallsförsäkringar.

Tack vare samarbetet får Fennias kunder som tecknat sjukkostnads- och olycksfallsförsäkringar en snabb och punktlig bedömning av vårdbehovet och handledning med hjälp av Fenniavårdaren. Den omfattande vårdprocessen, från sjukhustjänster till rehabilitering och stöd i återgång till arbetet, säkerställer dessutom att Fennias kunder är skyddade i akuta olycksfalls- och sjukdomssituationer.

‒ Vi är glada över att det smidiga samarbetet med Pihlajalinna fortsätter. Vårt mål är att bedriva en lönsam och ansvarsfull affärsverksamhet. Tillsammans med Pihlajalinna kan vi ge våra kunder, som också är våra ägare, än mer värde och en bättre kundupplevelse, säger Fennias verkställande direktör Tomi Yli-Kyyny.

‒ Medborgarnas vilja att ta hand om sin egen och anhörigas hälsa har lett till fler privata hälsoförsäkringar. Jag är glad över att vårt starka partnerskap med Fennia fortsätter och att vi kan hjälpa Fennias kunder, säger Pihlajalinnas verkställande direktör Tuomas Hyyryläinen.

Fennia och Pihlajalinna samarbetar eller utvecklar tjänster tillsammans även inom bland annat digitala tjänster. Enligt Yli-Kyyny är Fennias och Pihlajalinnas mål att skapa ett progressivt koncept för distansbesök.

‒ Vi utvecklar nya lösningar med vilka vi kan ge våra ägarkunder än mer värde och en bättre kundupplevelse. I och med samarbetet kommer vi också att börja använda artificiell intelligens tillsammans med vårdartjänsten, vilket möjliggör ett helt självständigt uträttande av ärenden om kunden så önskar, säger Yli-Kyyny.

FenniaVårdaren hjälper kunden att snabbt få vård

I centrum för Fennias personskadetjänster för att hjälpa kunden står FenniaVårdaren, som tillhandahålls av Pihlajalinna. I tjänsten reder man ut vårdbehovet och bokar vid behov tid till läkare, vare sig det handlar om att kunden råkat ut för ett olycksfall i arbetet eller på fritiden eller blivit sjuk i arbetet eller på fritiden. FenniaVårdaren hjälper både privat- och företagskunder.

Precis som hittills kompletteras FenniaVårdaren, som tillhandahålls av Pihlajalinna, av partnernätverket.

– När en skada är framme är det enkelt för kunden att få hjälp. Kunden kan kontakta FenniaVårdaren per telefon eller via chatten, och i framtiden uträtta ärenden helt självständigt med hjälp av artificiell intelligens. FenniaVårdaren bedömer vårdbehovet och hänvisar kunden till de undersökningar eller fortsatt vård som han eller hon behöver, redogör direktör Sanna Elg, som ansvarar för Fennias skadetjänster.

Kunden behöver inte betala för besöket eller söka ersättning i efterhand, utan Fennias samarbetspartner kan direkt fakturera Fennia för vården.

– FenniaVårdaren sköter för närvarande ungefär 200 000 kundkontakter om året. Våra kunder har varit nöjda särskilt med den snabba och lättanvända chattjänsten, säger Elg.

Hjälpte det här dig?

Dela