Fennia utvecklar sina tjänster – öppnar kontoren i Vasa och Karleby för kunder
8.1.2024
Utifrån feedback från kunder betjänar kontoren i Vasa och Karleby sina kunder utan tidsbokning fyra dagar per vecka från och med 9 januari 2024. De övriga kontoren betjänar även framöver sina kunder efter tidsbokning.
Fennias strategiska mål är att utveckla sin affärsverksamhet med fokus på kundvärde. Den ekonomiska regionen för Österbotten spelar en viktig roll för Fennias affärsverksamhet.
‒ Vi har beaktat kundfeedbacken och särskilt önskemålen om möjligheten att sköta ärenden på våra kontor. I höstas genomförde vi pilotprojekt på kontoren i Vasa och Karleby för att testa principen om ett så kallat öppet kontor. Vi följer läget och fattar i framtiden beslut utifrån hur läget har utvecklats, säger Andreas Lindroos, direktör för Fennias västra försäkringssektor.
Utifrån kundfeedbacken och med tanke på utvecklingen av kundupplevelsen öppnas kontoren i Vasa och Karleby för öppen kundtjänst tisdagen 9 januari 2024. I fortsättningen är kontoren öppna för både privatkunder och företagskunder fyra dagar per vecka, tis–fre kl. 9.30–11.30 och 12.30‒15. I och med ändringen uteblir behovet och möjligheten att boka personligt möte på dessa kontor via nätet.
‒ Våra kunder kan fortfarande sköta sina försäkringsärenden även på elektronisk väg eller per telefon, säger Lindroos.
I ersättningsärenden ber vi våra kunder lämna ansökan antingen via Mitt Fennia eller per telefon på skadetjänsternas servicenummer.
Läs mer
Hjälpte det här dig?
Dela