Hyppää sisältöön
Etsi sisällöstä
PrivatkunderFöretagskunder
Suomeksi

Logga in

  • Ingångssida
  • Innehållsstudio
  • Fennia har Finlands nöjdaste kunder

Fennia har Finlands nöjdaste kunder

11.11.2019

Enligt den nya EPSI Rating-undersökningen om försäkringsbolag har Fennia Finlands nöjdaste kunder.

Bland företagskunderna fick Fennia ett jämnt resultat i alla delområden vad gäller kundnöjdhet, vilket lyfte Fe nnia till första plats inom företagskundernas kundnöjdhet. I undersökningen om kundnöjdhet bland privatkunder tog Fennia en tredje plats.

Undersökningen beaktade för första gången också det totala antalet poäng, där kundnöjdheten bland såväl företags- som privatkunder räknades ihop. I den här helheten kom Fennia på första plats bland försäkringsbolagen.

– Vi är verkligen glada för resultatet. Kunderna är på första plats i vår strategi och vår vision är att erbjuda den bästa kundupplevelsen. Vi har genomfört vårt arbete systematiskt och satsat på utveckling av kundupplevelsen inom alla delområden. Det långsiktiga utvecklingsarbetet fortsätter för att vi i fortsättningen ska kunna erbjuda en allt bättre kundupplevelse. Det är fint att se att vårt arbete hittills leder till dessa högklassiga resultat, säger koncernchef Antti Kuljukka.

– Allt arbete utgår från vår personal, dess välbefinnande och engagemang. Ett erkännande som detta sporrar oss att arbeta ännu mer kundinriktat, fortsätter Antti Kuljukka.

I EPSI Rating-undersökningen redogörs årligen för försäkringsbolagens image, kundernas förväntningar, produkt- och servicekvalitet samt valuta för pengar.

För undersökningen intervjuades ca 1 700 finländska privat- och företagskunder hos försäkringsbolag under september-oktober 2019. De viktigaste indikatorerna i undersökningen är kundnöjdhet och kundlojalitet.



MeddelandeFennia

Dela

Försäkringar och tjänsterSkadorKundserviceKundförmånerVanliga frågorAktuelltMedietjänsterFöretagskunderInformation om FenniaLediga jobbBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotDataskydd och användarvillkorTillgänglighetIntegritetsskydd vid telefontjänstenKakor