Hyppää sisältöön
Etsi sisällöstä
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
På svenska

Kirjaudu

  • Etusivu
  • Sisältöstudio
  • Fennialla jälleen vakuutusalan tyytyväisimmät yritysasiakkaat
Fennian pääkonttorin julkisivu.

Fennialla neljättä vuotta peräkkäin vakuutusalan tyytyväisimmät yritysasiakkaat

7.11.2022

Fennialla on vakuutusalan tyytyväisimmät yritysasiakkaat jo neljäntenä vuonna peräkkäin. Tulokset selviävät vuosittaisesta EPSI Ratingin Vakuutus 2022 -tutkimuksesta, joka julkaistiin tänään.

Fennialla on tutkimuksen mukaan vakuutusalan tyytyväisimmät ja uskollisimmat yritysasiakkaat. Fennia erottuu kilpailijoistaan erityisesti sillä, että asiakkuuden koetaan olevan vaivatonta. Yritysasiakkaat tuntevat lisäksi olevansa Fennialla oikein vakuutettuja ja että heidän kaikki vakuutustarpeet tulevat hyvin katetuiksi. Fenniaa pidetään myös kilpailukykyisenä suhteessa muihin vakuutusalan toimijoihin.

”Upeaa, että olemme pystyneet pitämään saavutetun ykkösasemamme yritysasiakkaiden keskuudessa jo neljäntenä vuotena peräkkäin. Jokainen tyytyväinen asiakkuus on vuosittain ansaittava uudelleen”, iloitsee Fennian toimitusjohtaja Tomi Yli-Kyyny.

Henkilöasiakkaiden osalta asiakastyytyväisyys laski hieman koko toimialan vanavedessä. Fennian osalta positiivisena huomiona korostui se, että myös henkilöasiakkaiden mielestä he ovat oikein vakuutettuja.

”Tulemme uuden strategiamme mukaisesti kehittämään tulevaisuuden Fenniaa asiakasarvo edellä. Toimintamme perustuu keskinäisyyteen eli olemme asiakkaidemme omistama yritys. Haluamme tämän näkyvän tulevaisuudessa selkeämmin muun muassa omistajiemme palkitsemisena. Tämä tulee toivottavasti näkymään aikaa myöten yritysten lisäksi myös henkilöasiakkaiden tyytyväisyyden kasvuna”, Yli-Kyyny sanoo.

Toimialalla haasteena palvelun laatu

Tutkimuksen mukaan vakuutustoimialalla ei ole kokonaisuudessaan tapahtunut isoja muutoksia viime vuodesta. Asiakastyytyväisyys nousi hieman yritysasiakkaiden keskuudessa, mutta laski henkilöasiakkaiden osalta edellisvuoden selkeän nousun jälkeen. Palvelun laadussa, erityisesti sen henkilökohtaisuudessa ja personoinnissa toimialla on vielä kosolti petrattavaa.

”Asiakkaiden toiveet ja odotukset palvelun laadun suhteen ovat nousseet ja niihin vastaamisessa on vakuutusalalla edelleen tehtävää. Tämä on haaste perinteiselle toimialalle, jonka kehitysnopeus jää usein jälkeen ketterimmistä toimijoista ja toimialoista. Fennia on kuitenkin uudistunut ja mukautunut useita kertoja 140-vuotisen historiansa aikana. Meillä on todistetusti kyky päästää irti vanhasta ja hypätä uuteen silloin, kun sitä vaaditaan”, summaa Yli-Kyyny.

EPSI Rating -tutkimuksessa selvitetään vuosittain vakuutusyhtiöiden imagoa, asiakkaiden odotuksia, tuote- ja palvelulaatua sekä vastinetta rahalle.

Tutkimusta varten haastateltiin syys-lokakuussa 2022 lähes 1 700 suomalaista vakuutusyhtiöiden henkilö- ja yritysasiakasta. Tutkimuksen tärkeimpiä indikaattoreita ovat asiakastyytyväisyys ja -uskollisuus.

Katso EPSI Ratingin Vakuutus 2022 -tutkimuksen tulokset täältä

Lue lisää

YrittäjyysUutinenFennia

Jaa

Vakuutukset ja palvelutVahingotAsiakaspalveluAsiakasedutUsein kysyttyäAjankohtaistaMedialleYritysasiakkaatTietoa FenniastaAvoimet työpaikatBriefly in English
© Fennia
YhteystiedotTietosuoja ja käyttöehdotSaavutettavuusYksityisyyden suoja puhelinpalvelussaEvästeet